[Digitale TV] digitaal tot op het einde?

Pagina: 1
Acties:

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar de mogelijkheden voor digitale tv (in België).
Nu is het zo dat bij elk systeem dat ik al tegengekomen ben, het laatste stukje kabel niet meer digitaal is: het kabeltje dat je settopbox/decoder verbindt met je tv, is altijd analoog (SCART), tenminste bij de systemen van Telenet, Belgacom, InDi en TV-Vlaanderen. Maar in Nederland lijkt het net zo te zijn.
En dat terwijl alle nieuwe tv's een digitale ingang hebben voor beeld (HDMI).
Bestaat er dan geen enkele mogelijkheid om écht digitaal te kijken? Of maak ik mij daar te druk in, en maakt dat laatste stukje kabel niets meer uit in de beeldkwaliteit?

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Dat heb ik mij ook al eens lopen af te vragen. Momenteel gebruik ik de decoder van Panasonic. Deze was al een tijdje op de markt, dus kan ik me voorstellen dat daar sowieso nog geen HDMI op zit.

Hebben de nieuwe decoders van Samsung geen HDMI ?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:18
wvbesien schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:11:
Of maak ik mij daar te druk in, en maakt dat laatste stukje kabel niets meer uit in de beeldkwaliteit?
Je kan je inderdaad beter druk maken om de zware compressie die (meestal) wordt toegepast op het TV-signaal dan het laatste stukje analoge verbinding... ;)