[XPSP2] Switchen tussen users, password na tijdje ongeldig?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38
Ik heb een vaag probleem wat ik tot dusver ngo niet eerder ben tegengekomen.

Op een ongetweakte, onaangepaste Windows XP (SP2 meegeinstalleerd) Engels is het na een tijdje soms zo dat ik op geen van de 2 gebruikers in kan loggen. Geeneen accepteert het wachtwoord, hoe ik de PC ook instel (lees: ik heb alles geprobeerd in mijn kennis, hibernation aan of uit, stand-by instellingen)

Het is zo dat het volledig willekeurig gebeurt, maar wel na een tijdje. Het toetsenbord is goed ingesteld (maar mocht dat niet zo zijn, die taalbalk krijg ik niet meer te voorschijn, ook niet in de taakbalk), dus het wordt correct ingetypt. Helaas, ik snap er helemaal niks van, dus ik hoor graag suggesties.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Cis

Kleine tip: Zodra je wachtwoord eenmalig niet wordt geaccepteerd, kun je je wachtwoord ook in het naamveld typen. Dan zie je wat je typt en kun je controleren of het klopt :)
Voor de rest: de accounts die je aanmaakt, heb je niet toevallig gezet op "Disable on <datum>' ? :)

[ Voor 59% gewijzigd door Cis op 31-08-2006 17:37 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38
Nee hoor, want nadat ik de PC in zijn geheel opnieuw opstart, werkt de boel weer. Ik zal dat naamveld idee proberen, maar ik gebruik het welkomstscherm overigens.

Het is misschien ook handig om te zeggen dat ik wel fast user switch gebruik omdat sommige programma's (zoals grab-it of mu-torrent) aan staan. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door SkyStreaker op 31-08-2006 18:19 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Als je het "fast user switch" scherm gebruikt zoals je het zelf noemt kan je het kader voor gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen tevoorschijn halen door 2* kort achter elkaar CTRL+ALT+DEL in te drukken, dit is ook de methode om met het fast user switch scherm in te loggen als administrator...