Toon posts:

3d max probleem: move tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik werk met 3dsMax 5

Het volgende:

Ik maak een box (of ander object). Zodra ik die plaats, zit de pivotpoint in het midden 0,0,0...

Zodra ik de box maak, creeër ik die in het midden. Als ik de box wil verplaatsen, gaat dat niet. Ik sleep aan een as in de gismo, en de waarden onder in het beeld veranderen, maar mijn box blijft gewoon staan.

Ik kan het voorwerp pas verplaatsen als ik bij "Pivot", "Skin Pose Mode" aanzet. Zodra ik die uitzet, gaat mijn box weer naar het midden.

Weet iemand waar dit aan ligt?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58
gebruik je uberhaupt de movetool wel?
bij pivot enzo heb je helemaal niks te zoeken :P

gewoon je box selecteren, druk op W en slepen maar, dan moet het gewoon werken, voor derest hoef je nergens naar te kijken hoor.

mocht je het probleem hebben dat je assen weg zijn, druk dan op X, misschien zijn nu je assen weg, en verplaats je alleen je muisaanwijzer maar, en daar geeft max idd ook coördinaten van weer.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:12

Bozozo

Your ad here?

Het klinkt alsof je de Pivot verplaatst, in plaats van het object zelf. Staat 'affect pivot only' misschien aan?

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

Zit je soms in Affect pivot only ? "oeps te-laat zie ik"

en wat doe je in skinpose ?.. alsof je dat nodig hebt voor een box..

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 10:26 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je niet weet hoe je met een tool overweg kan moet je niet hier zitten maar in Development Tools & Environments. ;)
Waar hoort mijn topic?

GFX>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Je zit in het Hierarchy panel... Niet de plek om je object te verplaatsen.

Druk op 'w' (move) en je krijgt de XYZ Euler waarmee je je object kan verplaatsen. Als je hem wel ziet maar hij heeft niet de drie kleuren druk dan 'x'.

[ Voor 11% gewijzigd door Cavorka op 04-09-2006 11:54 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Pagina: 1