[asp.net] Mailmessage

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-02 14:52
Het volgende probleem:
Ik heb een asp.net c# applicatie welke om diverse redenen bevestigingsemail moet verzenden. Deze heb ik 100% zelf geschreven (ook met hulp van hier) en deze heeft gewerkt. (dwz, bevestigingsmails worden door de gebruikers ontvangen)

Sinds kort werkt dit echter niet meer. Mails worden niet meer ontvangen (of verstuurd) dus is er ergens iets fout.
Ik heb de code al verschillende keren gedebugged en hierbij verschijnen geen problemen.
Normaal gesproken zouden de pagina's zelf ook foutmeldingen moeten weergeven indien een mail niet is verstuurd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
try
        {
            newSmtpClient.Send(newMailmessage);
        }
        catch
        {
            lblFout.Text = "Het versturen van de bevestigingsmail is fout gegaan. Neem contact op met de webmaster svp.";
            lblFout.Visible = true;
        }

Hierbij wordt het raar:
Op verschillende pagina's word hierop een foutmelding gegenereerd en op andere weer niet. Ik heb tussentijds niets aan de code veranderd en weet 100% zeker dat het gewerkt heeft. (zeer veel debuggen en testen onder het ontwikkelen van de applicatie)

Kan het zijn dat @home (mijn inetprovider) een of andere poort dicht heeft gegooid zodat dit niet meer werkt? Natuurlijk heb ik al de klantenservice gebeld (kereltje aan andere kant wist niet eens waar ik het over had en vroeg meteen of ik het over homedrive had) en al op internet gezocht maar kon hier niets relevants over vinden. Misschien dat jullie 'n idee hebben?

Nogmaals, ik weet zeker dat dezelfde code gewerkt heeft. Ook heb ik al een andere mail account geprobeert (Tiscali & @home)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Komen de mailtjes wel in de queue van je mailserver terecht? Als dat zo is ligt de fout niet in je code maar bij je mailserver/provider.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Ben je zeker dat de mails niet meer verstuurd worden ?
Worden ze misschien als spam gemarkeerd ?
Ben je zeker dat het adres van de mailserver die je gebruikt (nog) juist is ?

https://fgheysels.github.io/

• Supermario16
Ik gebruik gewoon een mailadres dat ik bij @home of tiscali gebruik (bij @home heeft maanden gewerkt, ook met andere sites op dezelfde manier), dus geen eigen mail server. Kan deze dus ook niet monitoren. Dat ze als spam gemarkeerd worden lijkt me sterk, ik draai zelf geen spamfilter dus zou ik ze dan eventueel in ongewenste items moeten ontvangen, wat niet het geval is.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Van je exception goed af en kijk wat er in de exception staat. (loggen naar de eventlog of database oid)

code:
1
2
3
4
5
catch(Exception ex)
{
  Log(ex.Message);
  //etc. etc.
}

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Supermario16
System.Net.Mail.SmtpException: Failure sending mail. ---> System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: An established connection was aborted by the software in your host machine at System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress) at System.Net.Sockets.Socket.InternalConnect(EndPoint remoteEP) at System.Net.ServicePoint.ConnectSocketInternal(Boolean connectFailure, Socket s4, Socket s6, Socket& socket, IPAddress& address, ConnectSocketState state, IAsyncResult asyncResult, Int32 timeout, Exception& exception) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.ServicePoint.GetConnection(PooledStream PooledStream, Object owner, Boolean async, IPAddress& address, Socket& abortSocket, Socket& abortSocket6, Int32 timeout) at System.Net.PooledStream.Activate(Object owningObject, Boolean async, Int32 timeout, GeneralAsyncDelegate asyncCallback) at System.Net.PooledStream.Activate(Object owningObject, GeneralAsyncDelegate asyncCallback) at System.Net.ConnectionPool.GetConnection(Object owningObject, GeneralAsyncDelegate asyncCallback, Int32 creationTimeout) at System.Net.Mail.SmtpConnection.GetConnection(String host, Int32 port) at System.Net.Mail.SmtpTransport.GetConnection(String host, Int32 port) at System.Net.Mail.SmtpClient.GetConnection() at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message) at Gebruikers.SendMail(DataGridCommandEventArgs e) in w:\httproot\janvervoort\CCC\Application\Admin\Gebruikers.aspx.cs:line 266

Kan dus geen verbinding maken met mail server... Maar kan het niet zo zijn dat @home iets heeft geblokkeerd ofzo?...

Edit:
Natuurlijk heb ik op deze melding ook al gegoogled maar niets nuttigs tegengekomen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Probeer eens gewoon met telnet naar de server te connecten vanaf de machine waar de website op draait.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 14:23

TeeDee

CQB 241

Supermario16 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:22:
Kan dus geen verbinding maken met mail server... Maar kan het niet zo zijn dat @home iets heeft geblokkeerd ofzo?...
Dat zou kunnen. Neem eens contact op met @home.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Heb je niet een virusscanner draaien? Dat wil ook wel eens voor dit soort problemen zorgen...

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

@Home en mail van je server is nooit een gelukkige combi... ;)

Maar probeer dit eens. Voorbeeldje hoe je de smtpserver, poort, eventuele wachtwoorden en ssl kunt opgeven. In het voorbeeld wordt GMail gebruikt, maar je kunt hier ook natuurlijk mail.home.nl + username + password opgeven... ;)

Waarschijnlijk werkt dit al bij jou: (meen dat @Home geen Autheticatie vereist)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
try
{
    SmtpMail.SmtpServer = "mail.home.nl";            
    newSmtpClient.Send(newMailmessage);
}
catch(Exception e)
{
    lblFout.Text = "Het versturen van de bevestigingsmail is fout gegaan. Neem contact op met de webmaster svp.";
    lblFout.Visible = true;

// Doe es lekker debuggen, (F5) dan zie je in je output wat gebeurd
    System.Diagnostics.Debug.WriteLine(e.ToString());
}
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:06:
Heb je niet een virusscanner draaien? Dat wil ook wel eens voor dit soort problemen zorgen...
Wil ook wel eens helpen, vooral McAfee heeft hier een handje van. Echter indien McAfee em block kan TS ook geen gewone mails meer versturen...?

[ Voor 16% gewijzigd door Rowdy.nl op 01-09-2006 10:14 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Supermario16
Nu op school. Zal straks even het een en ander proberen...

• Supermario16
Nu aangegeven dacht ik er ineens aan dat ik laatst ben overgestapt naar mcafee. Ik heb deze tijdelijk uitgeschakeld en het werkte inderdaad weer. Ik ga even een paar opties testen om te kijken of ik het probleem zo kan achterhalen. Thx voor reacties! :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Supermario16 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:23:
Nu aangegeven dacht ik er ineens aan dat ik laatst ben overgestapt naar mcafee. Ik heb deze tijdelijk uitgeschakeld en het werkte inderdaad weer. Ik ga even een paar opties testen om te kijken of ik het probleem zo kan achterhalen. Thx voor reacties! :)
Euh, even uit mijn hoofd: Bij port blocking rules (waar o.a. IRC word geblokkeerd) staat ook een uitgaande mail rule (poort 25). Die uitschakelen / verwijderen moet voldoende zijn.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/96a8ba48f83f9708adbe8e0690c9dec8/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 01-09-2006 16:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1