Toon posts:

MSI CoreCenter Cool'n'Quiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Ik was wat aan het rondsurfen op de website van MSI en stoote op dit prograatje:MSI CoreCenter.
Ik download dit, en kijk eens of ik hier wat mee kan, maar nu zie ik het knopje auto staan, ik klik er op en zie de MHz van de FSB stilaan stijgen, ik weet niet echt veel van overclocken, maar ik vroeg mij af, als ik dit op auto zet, maakt dit programma dan mijn PC sneller en als het te warm word weer trager enzovoorts? Dus zonder risico's?

Waarschijnlijk echt n00p, maar ik zou het wel willen weten. :*)
Afbeeldingslocatie: http://thomasyola.be/screen2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 16:29 . Reden: Screenshot erbij gezet ]

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:43

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Het core center is niet echt betrouwbaar , je fsb en multiplier wordt gewoonweg berekend aan de hand van de processor snelheid.
Bij mij stond er (met een conroe E6600) dat hij een multiplier had van 7 maal , ... Klopt dus niets van.

Als je wilt overklocken zou ik het handmatig doen in je bios , zoveel mogelijk van die programma's vermijden. Je kan het wel goed gebruiken om temperaturen enzo in de gaten te houden :) .

[ Voor 29% gewijzigd door DeadLock op 31-08-2006 16:41 ]

Strava

Verwijderd

Je zult ook merken dat als je echt paar fsb hoger gooi alles vasthangt bij Core Center

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Corecenter is idd leuk bedacht, maar niet echt aan te raden. Overclocken doe je veelal uit de bios of via Clockgen.

Ik neem aan dat je een Athlon 64 hebt, CnQ kan je gewoon aanzetten in de bios en dan moet het in windows gelijk werken (mits je powerinstelling op minimal power management staat).

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Sempron 2800+
Azo, en dat zal niet anders zijn dan met een Sempron zekerst?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:30
Als op Cool n Quiet klikt in dat programma dan kun je daar nog kiezen tussen verschillende speeds, of gewoon CnQ, dan gaat het automatisch.

Ik vond dit programma altijd wel makkelijk, maar ik gebruik nu gewoon de AMD Power Monitor.
Pagina: 1