[htaccess] Uitloggen zonder herstarten van de browser

Pagina: 1
Acties:

• MWM007
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 15:53
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een poos gezocht of er kan worden uitgelogd met htaccess. Het probleem is namelijk dat als men de browser verkeerd afsluit en weer opstart dat ze nog gewoon in de map kunnen. Ik wil dan dat ze zich opnieuw moeten aanmelden.

Met google vond ik twee reacties
99% van de gevonden sites van mijn zoekacties stond dat uitloggen onmogelijk was met htaccess.
1 reactie stond dat om uit te loggen ik een map hoger in de boom moest gaan dan de htaccess was en dat een gebruiker dan op deze manier is uitgelogd. Verder heb ik hierover niets kunnen vinden hebben jullie nog suggesties?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De enige manier om een dergelijke authentication uit te loggen is door een 401 te sturen zodat er een nieuwe login popup komt. Als dit niet wenselijk is dan zul je over een andere manier van authenticatie na moeten denken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 21:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je kunt htaccess "uitloggen" door de realm te veranderen. Internet Explorer ziet het dan als een nieuwe authenticatie en zal opnieuw de popup geven om te autoriseren.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niets met webdesign te maken, en des te meer met serverconfiguratie. Zoals je ook in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen hoort je topic dus niet hier, maar in Windows Servers en Software.

WEB>>WSS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.