Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Snorfiets verzekeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een bromfiets van een vriend gekregen. Deze snorfiets had hij weer van z'n oom gekregen die gewoon een nette man is van 50 jaar oud. Die maat van me heeft de brommer nauwelijks (lees: niet) gebruikt en het laatste verzekeringsplaatje komt uit 2004.

Nou wil ik deze brommer wat opknappen en weer rijklaar maken voor de openbare weg. Maar hoe zit dit met verzekeren?

Ik heb dit even opgezocht:
http://www.consumentenbon...ket=nietlid&view=Standard

Nu wil ik dus die brommer naar een schouwer brengen, maar kom ik dan niet met het probleem te zitten dat ik niet kan bewijzen dat die brommer in mijn bezit is? De laatste verzekering komt uit 2004; liep dit eind 2004 dan op zo'n manier af dat de brommer nu dus nergens meer geregistreerd staat, en dus in een soort van 'niemandsbezitstatus' verkeerd? :)

Dat zou betekenen dat ik gewoon met die brommer naar de schouwer kan en zonder problemen m'n verzekering voor 2007 kan regelen! :) Of zie ik wat over het hoofd? Ik hoor het graag!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:08

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> VV

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je hoeft niet aan te tonen dat de brommer van jou is. Als de brommer niet als gestolen geregistreerd staat dan is het in orde. Dit kan je op de site van de RDW controleren.

Let er wel op dat elke brommer waar je mee over weg rijdt of loopt, verzekerd moet zijn!

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 31-08-2006 16:30 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:28:
Je hoeft niet aan te tonen dat de brommer van jou is. Als de brommer niet als gestolen geregistreerd staat dan is het in orde. Dit kan je op de site van de RDW controleren.

Let er wel op dat elke brommer waar je mee over weg rijdt of loopt, verzekerd moet zijn!
Tijdelijk onderhoud van de site... :O

Verwijderd

Je hoeft en kán niet aantonen dat de brommer van jou is, daarom moet je hem dus schouwen, zodat hij ook gelijk op jouw naam staat.

Daarom is dit hele kenteken gebeuren zo mooi, de brommer staat gelijk op jouw naam :)
Glashelder schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:28:

Als je er mee aan de hand loopt, terwijl de motor uit staat, ben je naar mijn inzien nog altijd een voetganger. In belgie is het dacht ik wel zo zoals jij dat zegt.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 17:34 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je bent inderdaad een voetganger maar een bromfiets op de weg (ook als die lopend meegevoerd wordt), moet verzekerd zijn. Je mag je auto ook niet onverzekerd geparkeerd laten staan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Als je brommer nog niet geschouwd is hoef je hem niet verzekerd te hebben, als hij bv. in je schuur staat.

Als je brommer wél geschouwd is, dan geldt de verzekeringsplicht, en moet je hem verzekeren. De enige manier om daar onderuit te komen is door hem uit te laten schrijven bij het RDW.

En vergeet niet:
Voetgangers:
Iedereen die te voet aan het verkeer deelneemt, of een klein voertuig aan de hand meevoert (fiets, bromfiets, motorfiets, kinderwagen).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Das duidelijk, dank je wel!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is helemaal niet duidelijk want het klopt niet. Je wordt weliswaar als voetganger gezien, maar het voertuig wat je meevoert dient verzekerd te zijn !

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:21:
Is helemaal niet duidelijk want het klopt niet. Je wordt weliswaar als voetganger gezien, maar het voertuig wat je meevoert dient verzekerd te zijn !
En na mijn weten moet je een geldig "bewijs" hebben om dat voertuig aan de hand mee te voeren. Iemand zonder motorrijbewijs mag AFAIK geen motor op de stoep vooruit duwen.

Al kan ik hier zo snel geen bron van vinden :X

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat Osiris zegt klopt.

Heb al wel eens commentaar gehad van oom agent toen ik zonder rijbewijs een motor tevoet meenam, moest de motor van mijn broer ophalen bij de dealer (nieuwe bandjes), is de motor verzopen en moesten we dus maar lopende met dat ding.. Of je voordat je een brommer mag duwen ook een brommercertificaat/rijbewijs nodig hebt weet ik niet.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Een bromfiets/ snorfiets die niet op kenteken staat hoeft iig niet verzekert te zijn, en mag vooruit geduwd worden (@ stoep) door iemand onder de 16 (en dus zonder bromfiets certificaat).

Met kenteken ligt dat denk ik anders.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog tips qua verzekeringsmaatschappij? Welke in de randstad goedkoop is? :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Het gros van de agenten zal je bekeuren als je met een onverzekerde scooter rondloopt.
Zij moeten hun quota halen, en jij kunt niet bewijzen dat je niet snel bent afgestapt.
Voorkomt daarom gewoon dat de wielen van een onverzekerde brom/snorfiets in aanraking komen met de openbare weg.

Verder vind je op www.ishetgeenplaatje.nl de antwoorden op veel vragen.

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:43:
Het gros van de agenten zal je bekeuren als je met een onverzekerde scooter rondloopt.
Zij moeten hun quota halen, en jij kunt niet bewijzen dat je niet snel bent afgestapt.
Voorkomt daarom gewoon dat de wielen van een onverzekerde brom/snorfiets in aanraking komen met de openbare weg.

Verder vind je op www.ishetgeenplaatje.nl de antwoorden op veel vragen.
Als je uitlaat koud is kunnen ze je niks maken.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

TS: ik heb de boel zelf altijd goedkoop verzekerd gehad bij OrionDirect Verzekeringsmaatschappijen als Univé verhogen hun premie elk jaar...

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1