[2003] Tijdverschil server/client

Pagina: 1
Acties:

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 13:29
Ik zit met een probleem voor een klant van het stagebedrijf van mij.

Ze hebben een Small Business Server 2003 (engels) draaien met 3 werkstations (Nederlands XP).
Op de server draait een Exchange server.
Als ik met een mailtje verstuur (MS Outlook) over de Exchange server, dan staat hij bij Verzonden items bij Tommorow (met subject etc) ipv Today.
Ook bij Postvak In bij afdeling Tommorow ipv Today.

De regionale instellingen op de server staan op Nederlands (net als de werkstations).

Heeft dit met de Exchange server te maken?

Ook krijg ik telkens als ik MS Outlook open een melding over Exchange server is running in Recovery Mode. (Connect, Work Offline or Cancel).
Ik heb op google gezocht en een oplossing gekregen over Cache mode uitzetten, bepaalde bestanden zoeken (*.pst dacht ik) maar ik kan daar niets op vinden.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Bvd, Mark !

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe staat je NTP geconfigureerd? Heb je je Eventlogs al bekeken? Is de server wel up-to-date qua patches/hotfixes?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MarkieNL
MAX3400 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:36:
Hoe staat je NTP geconfigureerd? Heb je je Eventlogs al bekeken? Is de server wel up-to-date qua patches/hotfixes?
NTP zou ik graag wat verdere uitleg van willen krijgen.
De server is helemaal up-to-date, en in de eventlogs staat niets bijzonders tussen.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Outlook afsluiten. Daarna vanuit Configuratiescherm --> E-mail het gebruikte profiel verwijderen. Daarna opnieuw een nieuw profiel aanmaken.

• MarkieNL
EdwinW schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:00:
Outlook afsluiten. Daarna vanuit Configuratiescherm --> E-mail het gebruikte profiel verwijderen. Daarna opnieuw een nieuw profiel aanmaken.
Dat is op de server > configuratiescherm > email neem ik aan?
Want die heb ik hier niet op WinXP Pro.

Ik zit nu momenteel niet op de server locatie.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22
MarkieNL schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:24:
[...]

Dat is op de server > configuratiescherm > email neem ik aan?
Want die heb ik hier niet op WinXP Pro.

Ik zit nu momenteel niet op de server locatie.
Dat is een lokale instelling op de client zelf. Kan zijn dat het ook post heet.
NL XP: Post
EN XP: Email

• MarkieNL
hmm, Dat zou dus hiertussen moeten staan op de clients?

Ik heb nog een probleempje, als ik op de server zit, en ik kijk wanneer de laatste backup gemaakt is (vandaag) (dmv eigenschappen bestand) dan staat er 01-09-2006 (tijd).

Als ik vanuit een werkstation naar de server ga (gedeelde map) en ik kijk wanneer de laatste backup gemaakt is dan staat er dezelfde tijd + 7 uur verschil! (Dus een dag later na 5 uur smiddags !)

Beiden instellingen staan op Nederlands !

Verwijderd

wat heeft nederlands te maken met de tijdzone instellingen? ik denk dat je de tijdzone simpelweg niet goed hebt staan.
Pagina: 1