Goedenmiddag tweakers,
Heb reeds een nieuwe pc aangeschaft (zelf samenstelling). Alles loopt lekker maar mijn cpu. Tijdens het gamen etc. wordt het cpu rond de 70 a 75 graden. Ook wanneer ik het CPU stress met Everest.
Wanneer ik gewoon MSN blijft de grade rond de 39 40 41 graden.
Even wat eigenschappen van het systeem:
AMD 64 3800+
ASUS A8N-E Moederbord
250 GB Maxtor hardeschijf
350 W voeding
Nvidia Albatron Geoforce 6600 256MB videokaart.
De airflow is als volgt:
Achter zit een fan die het lucht naar binnen blaast, vervolgens zit er een cooler op mijn processor. Voor het systeemkast zit een 120mm fan die het lucht uitblaast.
Ik heb ook in de andere topics gekeken maar er wordt geadviseerd om nieuwe koelpasta tussen de processor te doen. Is dat volgens mij nodig bij een nieuwe systeem ? Er zat een laagje coelpasta op het coolcop.
Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen
Heb reeds een nieuwe pc aangeschaft (zelf samenstelling). Alles loopt lekker maar mijn cpu. Tijdens het gamen etc. wordt het cpu rond de 70 a 75 graden. Ook wanneer ik het CPU stress met Everest.
Wanneer ik gewoon MSN blijft de grade rond de 39 40 41 graden.
Even wat eigenschappen van het systeem:
AMD 64 3800+
ASUS A8N-E Moederbord
250 GB Maxtor hardeschijf
350 W voeding
Nvidia Albatron Geoforce 6600 256MB videokaart.
De airflow is als volgt:
Achter zit een fan die het lucht naar binnen blaast, vervolgens zit er een cooler op mijn processor. Voor het systeemkast zit een 120mm fan die het lucht uitblaast.
Ik heb ook in de andere topics gekeken maar er wordt geadviseerd om nieuwe koelpasta tussen de processor te doen. Is dat volgens mij nodig bij een nieuwe systeem ? Er zat een laagje coelpasta op het coolcop.
Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen