Toon posts:

Voeding slaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn psu een Tagan U22 480, het is zo dat tapparaat nadat ik de powerknop indruk niet aanslaat.
Ik heb de psu getest middels het doorlussen van pin 14 (groen) met pin 15 (zwart). De propellors van de psu gaan daardoor draaien wat me op de stelling zet dat het eigenlijks geen kapotte psu is. :?

Wat zou het verder nog kunnen zijn?

Note: het is een geheel nieuw mobo DFI lp utd die ik gekocht heb omdat ik dacht dat het een kapot mobo had kunnen wezen. Niet dus..cpu in orde, geen sluiting met kast en bord, ram in orde, geheel gestript aangezet..totaal geen activiteit. :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 15:12 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat je mobo en cpu in orde zijn? ik had precies hetzelfde en toen was mn amd doorgefikt.

probeer eens te booten zonder cpu/mem/pci kaarten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:08:
Weet je zeker dat je mobo en cpu in orde zijn? ik had precies hetzelfde en toen was mn amd doorgefikt.

probeer eens te booten zonder cpu/mem/pci kaarten
Ja dus, geboot zonder cpu mem en pci en zowaar kwam er activiteit in het bord, ledjes begonnen te branden wier met cpu niet deden branden. Ben naar een shop geholt en een nieuwe cpu gehaalt en heeft me vooruitgang gegeven, de pc laat de schijven, cdschrijvert, floppy en eigenlijks alles voorzien van spanning. Maar boot niet door, ik bedoel het scherm blijft zwart en sprake van de POST is niet hier. Dit alles lukt alleen maar met de 24 pins atx stekker in het bord gestekkerd, maar niet icm met de 4 pins p4 erbij. :?

Plug ik de p4 stekker erbij ben ik eigenlijks weer waar ik begon, dus alleen een flauw lichtje links onder.

Iemand een suggestie verder?