[XP] Kan niet meer inloggen als Administrator..

Pagina: 1
Acties:
  • 4.410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo
Ik heb vandaag m'n XP (Home) weer eens volledig opnieuw geinstalleerd. Alles werkte naar behoren, alleen wilde ik graag van het inlog/welkomst-scherm af.
Ik heb toen (op advies van een artikel dat ik ergens vond) via Uivoeren het volgende comendo/programa gebruikt:
control userpasswords2

Hier heb ik het inloggen via het venster uitgezet en werd er om een wachtwoord gevraagd. Ik heb hier een wachtwoord ingevuld (er was er nog geen ingesteld).
Het viel me op dat er 2 Gebruikeraccounts waren, namelijk Administrator en die van mij zelf. De laatste behoorde tot een groep met aangepaste rechten, en dat wilde ik meteen even veranderen naar een Administrator-groep. Dat leek te lukken.
Nadat ik had gereboot, kreeg ik bij het (oude) inlogvenster de melding dat het wachtwoord niet klopte (mijn naam stond ingevuld, en het wachtwoord dat ik had ingevuld stond erbij (in sterretjes)). Met dit wachtwoord lukte het inloggen niet en met Administrator als gebruiker lukte het ook niet met dit wachtwoord (ik had bij beide hetzelfde wachtwoord ingevuld bij dat "control userpasswords2")
Toen ik probeerde in te loggen zonder wachtwoord, lukte dat niet bij Administrator en wel bij mijn eigen account.

Nu ik in Windows zit, blijk ik geen administrator rechten te hebben, want ik kan geen gebruikers toevoegen of andere admin-handelingen uitvoeren.

Hoe kan ik er weer voor zorgen dat ik mijn Administrator-account in kan komen en daarmee alle problemen oplos?

Alvast bedankt,
Eduard

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor dit soort dingen gebruik ik altijd de Offline NT password & registry editor. _/-\o_

even een floppy maken daarvan booten en de rest spreekt voorzich.

• ekkoper
Ik heb zojuist in Veilige Modus opgestart en daar kon ik gewoon inloggen als Administrator, ik heb wat dingen geprobeerd te veranderen, maar ik zag niets wat iets zou uitmaken en ben toen weer naar Gewone Modus gegaan.
Toen ik, bij het inlogvenster, wilde inloggen als Administrator, krege ik de volgende melding:

"Kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking"

Geen probleem (dus) met een wachtwoord, 'alleen' iets met rechten.
Alsnog weet ik dus niet hoe ik mijn account weer kan krijgen zoals het was: Eduard K met alle rechten.

Iemand een idee?

EDIT:
Toen ik in veilige modus zat en later (nadat via diezelfde weg een nieuwe account met admin-rechten had aangemaakt) met een andere account, zag ik dat naast het Administrator-account er verder geen andere accounts genoemd stonden. Dus nergens stond mijn "Eduard K"-account, terwijl de nieuw gemaakte account er wel tussen verscheen.
Ik kan dus wel inloggen met "Eduard K", alleen heb ik te weinig rechten, die ik dus niet kan bewerken doordat ik de account niet kan zien..

Nogmaals, iemand een idee?

[ Voor 32% gewijzigd door ekkoper op 10-09-2007 21:16 ]

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kan je de rechten van je eigen account niet aanpassen als je in veilige modus opstart en inlogt onder het administrator account?

• ekkoper
Nee, want mijn account staat dan nergens in een lijstje..

Ik zie net dat (wanneer ik ingelogd ben met mijn eigen account en dan naar Configuratie -> Gebruikersaccounts ga) ik een Gastaccount heb.

Hoe kan ik deze omzetten naar een ADMIN-account als ik 'm nergens kan waarnemen?

Verwijderd

Meer info over dit 'probleem', vind je op Foutbericht: Kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking
Pagina: 1