Ik denk niet dat dat goed gaat werken, aangezien er denk ik geen dos drivers bestaan voor een netwerkkaart (correct me if am wrong).
In dit geval zou ik zorgen dat je de image gewoon op een cd-rom/dvd-rom hebt staan of op de plaatselijke schijf.
In dit geval zou ik zorgen dat je de image gewoon op een cd-rom/dvd-rom hebt staan of op de plaatselijke schijf.
Er zijn wel dos drivers voor netwerkkaarten, maar hoe kan ik ze toevoegen dat hij ze herkent?
Dat hangt af van Realtek. Je kan bij ze kijken op het net of ze DOS drivers hebben. Laat Ghost een disk maken met een "dummy" driver die jij geselekteerd hebt. Dan verander je die driver voor de DOS driver van jouw Realtek. Wordt wel even stoeien met config.sys en autoexec.bat op je diskette.ZpAz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:29:
Er zijn wel dos drivers voor netwerkkaarten, maar hoe kan ik ze toevoegen dat hij ze herkent?
Wat misschien nog handiger is een packet-driver opzoeken voor je Realtek. Met een packet-driver kan je een exe uitvoeren vanaf de prompt en dan kan je een mapping opgeven naar je netwerk-drive. Daar Zet je dan Ghost op en gaan. Ook hier geldt weer, dat Realtek die wel voor jouw type nic moet maken.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik heb er nu een pci netwerk kaart inzitten, deze wordt wel herkend, maar nu zit ik met een ander probleem. Wanneer ik ghost.exe start gebeurt er niets. Ik zie alleen maar een streepje knipperen.. voorderest niets.
als ik ghost.exe /? typ dan komt er wel gewoon ghost voor met wat help info maar daar wordt ik ook niet veel wijzer uit. Hoe kan ik nu een image van de pc maken?
als ik ghost.exe /? typ dan komt er wel gewoon ghost voor met wat help info maar daar wordt ik ook niet veel wijzer uit. Hoe kan ik nu een image van de pc maken?
Start je op van een bootdisk of bootcd met bv. pc-dos (met een win shell gaat het niet lukken, alleen Win98)? Welke versie van Ghost gebruik je?ZpAz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:48:
Ik heb er nu een pci netwerk kaart inzitten, deze wordt wel herkend, maar nu zit ik met een ander probleem. Wanneer ik ghost.exe start gebeurt er niets. Ik zie alleen maar een streepje knipperen.. voorderest niets.
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 01-09-2006 09:53 ]
Zoeken op de NDIS driver, deze dan in de ghost bootwizard toevoegen, en hiervan de bootdisk maken. en Ghostcast server starten, de pc die je gecloned wilt hebben opstarten met de bootdisk, en als ghost gestart is kiezen voor multicast
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Het is een bootdisk(ette), ik kom dus in een soort dos terecht. Het is norton ghost 7.52bmws schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:56:
Zoeken op de NDIS driver, deze dan in de ghost bootwizard toevoegen, en hiervan de bootdisk maken. en Ghostcast server starten, de pc die je gecloned wilt hebben opstarten met de bootdisk, en als ghost gestart is kiezen voor multicast
Zoals 2bmws zegt, Met Norton Ghost bootwizard een flop maken. Of als je al een bootflop hebt, in de map 'NET' de NDIS driver vervangen. Je moet het bestand PROTOCOL.INI en een .DOS bestand van Realtek downloaden en in de map NET zetten.2bmws schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:56:
Het netwerkprobleem is opgelost, ik vraag me nu af welke commands ik nodig heb op een image te maken. Er zit nu namelijk een andere netwerkkaart in die hij wel herkend
Heb je al een mapping naar een netwerk-drive waar je het image op gaat dumpen (bv F:)?ZpAz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:11:
Het netwerkprobleem is opgelost, ik vraag me nu af welke commands ik nodig heb op een image te maken. Er zit nu namelijk een andere netwerkkaart in die hij wel herkend
Ja, ik heb nu dus bij norton ghost samen met de help file dit geprobeerd.
ghost.exe /clone,mode=dump,src=1,dst=f:\testimg\
Volgens de help file maakt hij dan een image van drive 1 en zet het op f:\testimg\ maar ik zie nogsteeds alleen een streepje knipperen.
---
Na een hele tijd krijg ik dus wat anders dan het streepje, dan krijg ik de error 'There is no valid Drive to choose'.
Ookal verander ik src=1 in src=c:\ dan doet hij het nog niet en krijg ik dezelfde error...
---
Het probleem is dus dat hij de c: schijf niet vind....
--
Problemo solved dacht ik zo .. ik moet ghost.exe met de switch -fni starten. Anders herkent hij mijn sata schijfje niet..
ghost.exe /clone,mode=dump,src=1,dst=f:\testimg\
Volgens de help file maakt hij dan een image van drive 1 en zet het op f:\testimg\ maar ik zie nogsteeds alleen een streepje knipperen.
---
Na een hele tijd krijg ik dus wat anders dan het streepje, dan krijg ik de error 'There is no valid Drive to choose'.
Ookal verander ik src=1 in src=c:\ dan doet hij het nog niet en krijg ik dezelfde error...
---
Het probleem is dus dat hij de c: schijf niet vind....
--
Problemo solved dacht ik zo .. ik moet ghost.exe met de switch -fni starten. Anders herkent hij mijn sata schijfje niet..
[ Voor 45% gewijzigd door ZpAz op 01-09-2006 11:30 ]
Pagina: 1