Toon posts:

[Flash] Fill kleur aanpassen bij mouse-over

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Adobe Illustrator een collectie shapes gemaakt en ge-exporteerd naar Flash-formaat. Dit omdat ik de boel zo wil maken dat bij een mouseover de fill-kleur van een shape veranderd.

Het mouseover-event afvangen etc. gaat prima, alleen lukt het mij niet om enkel de fill-kleur aan te passen:

http://geckow.net/misc/probleem.swf

Het orgineel:

http://geckow.net/misc/probleem.fla

Probleem: ook de stroke veranderd mee. Is er een manier om alleen de fill aan te passen (zonder de graphic al te veel aan te moeten passen) of om het object bij de rollOut te restoren naar het orgineel?

Het lijkt me dat dit moet kunnen: binnen Flash kan ik zelf de stroke en fill aanpassen (los van elkaar), maar hoe kan ik deze zetten via ActionScript? Ik kan hier nergens een goede tutorial over vinden, dus als iemand een link of oplossing heeft: eeuwige _/-\o_ :)

Verwijderd

Je moet niet setRGB gebruiken maar setTransform

Dan kan je een kleurafwijking maken ten opzichte van je origineel, bijvoorbeeld door alle kleuren eruit te halen behalve rood.

Naderhand verwijder je je transform en je hebt je origineel terug. Op deze manier kan je snel binnen- en randkleur tegelijk veranderen terwijl er toch onderling een zichtbaar verschil blijft.

Nadeel is dat je minder controle hebt over je kleur waar je naartoe wil en het dus wat test werk is om de juiste te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, en door een:

code:
1
colorObject.setTransform({ra:100, rb:0,ga:100,gb:0,ba:100,bb:0,aa:100,ab:0});

neutraliseer je een eerdere SetRGB..

Ik kan je wel ****** ! Dank je wel voor de tip _/-\o_

(just curious: is er toch een manier om alleen de fill aan te passen: dus de stroke gelijk houden)?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 12:22
losse movieclip van de fill maken?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Is niet echt mogelijk doordat dat bij het orgineel niet lekker werkt :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:47:
(just curious: is er toch een manier om alleen de fill aan te passen: dus de stroke gelijk houden)?
Zover ik weet niet, ik ken nog niet alle nieuwe snufjes in flash 8.

Ik kan wel niet direct inbeelden hoe je dit zou aanspreken indien het niet in verschillende mc zou zitten, dus het lijkt me wel sterk als dat zou gaan. (Ik zou het ook graag weten indien ja :) )
Pagina: 1