[XP] Services starten niet meer sinds safeboot in msconfig *

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nick_193
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
hallo tweakers,

Ik heb een probleem, ik heb gister mijn pc even via msconfig in veilige modus opgestart.

Vervolgens heb ik deze weer via msconfig op normaal opstarten gezet maar sindsdien
werkt me pc niet meer goed. Ik heb een 15 in 1 cardreader die ik niet meer kan accessen, me nod32
antivirus geeft een foutmelding dattie niet meer bij de root kan komen ofzo?

En mijn systeemherstel stond uit zag ik tot mijn teleurstelling.

Heeft iemand hier ervaringen mee of een oplossing voor?

alvast bedankt,

Nick

edit: ik zie ook helemaal niets staan bij mijn apparaatbeheer...

[ Voor 6% gewijzigd door Nick_193 op 31-08-2006 15:03 ]

• Nick_193
niemand?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
- Aub niet binnen 24u je topic kicken.
- Denk volgende keer aub iets langer over je topic titel na, deze zegt totaal niks.
- Welke foutmelding krijg je van NOD? Kun je wel nog op internet met die pc? Zo ja, doe dan eens een online virusscan bij bijv. Housecall. Wat heb je gedaan in veilige modus?
Geef dus eens wat meer info wat je al geprobeerd/gezocht hebt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Nick_193
Ik was eigenlijk van plan een bestand te verwijderen in veilige modus want in normaal zei windows dattie m niet kon verwijderen.

maargoed,ik kan wel internetten en nod zegt : Error occured during communicating with NOD32 Kernel device.
Maar ik heb ook problemen met bijv het bekijken van mijn systeembeheer. Het lijkt wel alsof hij nog deels in veilige modus start en niet alle services start ofzo?

mvg,

nick

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Start die pc dan eens gewoon op en typ dan bij uitvoeren "services.msc" (zonder de " ") in. Hier krijg je dus alle services te zien die er op je pc geinstalleerd zijn. Kijk dan eens bij de services van NOD of die gestart zijn. Zo nee, dan heb je inderdaad gelijk dat er blijkbaar een groot aantal services niet gestart worden. Zijn die wel gestart, doe dan eens even een online virusscan.

BTW: Groeten hoeft op GoT niet. Levert alleen extra toetsenbord-slijtage op :+

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 31-08-2006 17:07 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Nick_193
Ik heb even gekeken in met services.msc. Nod32 kernel device staat hier wel maar aangegeven als uitgeschakeld ( samen met nog een hele waslijst) en iets van 5 staan op automatisch....

Waar kan ik die services "aanschakelen" hoop dat dit mijn probleem oplost.

geen vg ;),

Nick

• Nick_193
weet iemand misschien hoe ik de services aan kan schakelen?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
FlipFluitketel schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:04:
- Aub niet binnen 24u je topic kicken.
Niet lullig bedoelt of zo maareh.. Bovenstaand gegeven staat in de FAQ, niet iedereen bevindt zich 24u per dag op GoT. Een beetje meer geduld wordt dus heel erg op prijs gesteld.
Nick_193 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:59:
weet iemand misschien hoe ik de services aan kan schakelen?
Die services kun je inschakelen door met de rechtermuisknop erop te klikken en dan voor starten kiezen. Kijk dan ook even bij de eigenschappen van die service en zet die van NOD op automatisch.

[ Voor 60% gewijzigd door FlipFluitketel op 31-08-2006 19:04 ]

• Nick_193
Ja je hebt gelijk maar kan zo weinig met me pc nu :(

Moet nu even werken dus ik ga daarna ermee aan de slag endan hoor je nog van me.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nog maar even ter verduidelijking, niet iedere service moet standaard aanstaan. De meeste staan wel op automatisch maar er zijn er ook bij die op handmatig staan (bij mij bijv. "ASP .NET-statusservice") en er zijn er die gewoon uitgeschakeld zijn (bij mij bijv. "Clipbook").
En met deze reactie ertussen kick je je eigen post niet als je straks weer tijd hebt om te testen :P

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 31-08-2006 19:42 ]

• Nick_193
Nou me services staan weer geactiveerd, ik heb maar wat gedaan wat betreft automatisch of handmatig hehe maar me pc doet het weer :)

Bedankt Flip (Y)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open deur: kijk eens naar de vinkjes in msconfg? Schakel alle relevante zaken weer in (en haal de SAFEBOOT optie weer weg in je boot.ini)
Maar blijf ajb. voortaan van knopjes af waarvan je niet weet wat ze doen (zoals de boot.ini settings die je naar ik aanneem heb laten aanpassen). Of besteed de tijd om uit te zoeken wat het doet en wees dan niet verbaasd als je af en toe een dagje zonder PC zal zitten :P
Zo is zomoaar wat doen met services echt niet handig. Lees o.a. even over de werking van services. [google=windows xp services] en dan bijv. http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm geeft al een hoop interessant leesvoer.

Als je zomaar wat doet sloop je de boel op een gegeven moment namelijk (nog) meer ;)

offtopic:
Er zijn veel meer mensen op het forum die vragen stellen wegens probleempjes. Zolang er geen leven-of-dood vraag is, is het dus geen reden om je topic steeds te kicken. Heb wat meer geduld. Of loop gewoon naar de PC van de buren/school/whatever als je iets nu moet afmaken en/of neem de gelegenheid aan om een hoop te lezen over het hoe en wat van o.a. services en de werking van msconfig.

Anyway. Ik pas je topictitel ook nog even aan, "Windows xp probleem" zegt natuurlijk helemaal niets over je probleem aangezien er wel meer mensen zijn die Windows XP hebben.

Kortom: lees Windows Clients - Policy even goed door (zoals alle "sticky" topics altijd relevant zijn. Anders maakten we ze niet :P

Maar zorg er dus voor dat je PC weer normaal start, met alle relevante services actief. Aangezien je het via msconfig hebt uitgeschakeld, kan je het er waarschijnlijk ook weer mee inschakelen. Dus: welke settings heb je waar gezet? Welke zijn er nu na een reboot nog in/uitgeschakeld? (Voor elk relevant tabblad natuurliijk).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nick_193
Nee ik heb niets verandert in mijn boot.ini, heb alleen bij type opstartprocedure diagnostisch opstarten aangevinkt... maar daarna kreeg ik het dus niet meer goed.

Iig bedankt voor de links, kga ze even doorlezen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
Nick_193 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:00:
Nou me services staan weer geactiveerd, ik heb maar wat gedaan wat betreft automatisch of handmatig hehe maar me pc doet het weer :)

Bedankt Flip (Y)
Automatisch betekent dat de betreffende service na een reboot ook weer automatisch gestart wordt, bij handmatig niet.
Pagina: 1