Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Stemming
Een probleem is dat sommige woorden bijna hetzelfde betekenen zonder dat ze precies hetzelfde zijn. Voorbeelden zijn woorden als "verbeteren, verbetering, verbeteraar, verbeterde". Als deze afgeknipt worden tot "verbeter" dan betekenen ze nog steeds hetzelfde, maar de woorden zijn wel omgezet in dezelfde zoekterm. Dit proces heet stemming (woordstam bepalen) en zorgt, naast een verkleinde zoekdatabase, vooral voor een beter resultaat, wanneer er documenten gevonden moeten worden die niet exact dezelfde woorden bevatten, maar wel over hetzelfde onderwerp gaan. Deze techniek is uiteraard helaas niet compleet vrij van foutjes. "boom" en "bomen" worden afgeknipt tot "bom" en dat betekent uiteraard iets heel anders. Toch wegen in de praktijk de voordelen wel op tegen de nadelen. Mocht je vermoeden dat je de stemming in je nadeel werkt (wat het niet zo gauw zal doen) dan kan je er de volgende workaround op loslaten: Het woord dat je niet wilt laten stemmen moet je met een hoofdletter beginnen, in voorgaand voorbeeld dus Boom, Bom, Bomen.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ok weer een stukje duidelijk 
Maar het ging mij meer om het probleem dat in het topic zelf die woorden opeens niet meer worden opgelicht/gemakeerd. Stemming word dus alleen toegepast in het search overzicht zelf?
Edit:
wat doe ik hier nu fout? (Url geeft duidelijk Ouderen aan, maar de search zelf maakt er weer ouderen van).
Maar het ging mij meer om het probleem dat in het topic zelf die woorden opeens niet meer worden opgelicht/gemakeerd. Stemming word dus alleen toegepast in het search overzicht zelf?
Edit:
wat doe ik hier nu fout? (Url geeft duidelijk Ouderen aan, maar de search zelf maakt er weer ouderen van).
[ Voor 59% gewijzigd door SinergyX op 31-08-2006 14:37 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
jep, de stemming wordt alleen gebruikt voor het bepalen van resultaten, de highlighting staat daar los van.
Intentionally left blank
In topic wordt het m.b.v. javascript gedaan, en ondanks het feit dat we een geweldige javascriptprogrammeur in dienst hebben, bevat dat nog steeds geen stemming, en het zou te zwaar zijn om dat er wel in te bouwen 
Anyways, probleem verklaart, nofix dus, helaasch
Anyways, probleem verklaart, nofix dus, helaasch
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()