7900 GT kapot na mobo overclock

Pagina: 1
Acties:

• optimizer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik was mijn core 2 duo aan het overclocken op mijn Gigabyte DS3 toen na het rebooten het beeld niet meer terugkwam. Na testen bleek dit de videokaart te zijn. Ik krijg ofwel een zwart beeld ofwel een verpest beeld. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik mijn PCI-E fout heb gezet (op 101) Ik dacht dat dit pci-e lock was.

Kan dus je videokaart kapot gaan van een foute PCI-E, en valt er missien nog iets aan te doen gezien ik soms nog wel beeld krijg.

Verwijderd

Het kan wel maar die kans is normaal klein. Vooral niet met zon overclock van 1 mhz..

Heb je je bios al gereset?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
optimizer schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:24:
Ik was mijn core 2 duo aan het overclocken op mijn Gigabyte DS3 toen na het rebooten het beeld niet meer terugkwam. Na testen bleek dit de videokaart te zijn.
Wat voor tests heb je dan gedaan en om hoe kwam je tot de conclusie dat het aan de videokaart ligt?
Ik krijg ofwel een zwart beeld ofwel een verpest beeld.
Verpest beeld?
Kan dus je videokaart kapot gaan van een foute PCI-E
Ja, maar dat hoeft de oorzaak niet te zijn.
en valt er missien nog iets aan te doen gezien ik soms nog wel beeld krijg.
Daarvoor geef je te weinig informatie. Wanneer krijg je wel beeld?

Neem ook eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• optimizer
Mijn PC deed het met een andere videokaart wel goed. En toen ik de kapotte videokaart in een andere PC stopte kreeg ik hetzelfde. Het beeld gaat af en toe willekeurig weer aan, alleen dan is alle tekst van het opstarten onleesbaar en overal zitten vlekken. Het is moeilijk uit te leggen. In de bios kan ik bijvoorbeeld nog nèt wel zien welke optie geacceerd staat. Ik had een keer hetzelfde toen een VGA Bios flash fout was gegaan: maar toen bleef het beeld wel constant aan waardoor ik 'op de tast' als het ware hem nog opnieuw kon flashen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:30
je pci-e slot loopt toch op 2500 mHz? Mischien eens clear cmos ofzo kijken op hoeveel mHz je pci-e bus loopt? Het is maar een ideetje ;)

• optimizer
PCI-E Loopt dus normaal op 100 dacht ik ja, en bijna altijd is 101 pci-e lock. Maar als je FSB hoger zet ging de PCI-E dan niet mee als je hem niet locked: zou dat het niet kunnen zijn vraag ik me dus af? En ik heb overigens clear cmos al gedaan.

[ Voor 71% gewijzigd door optimizer op 31-08-2006 16:30 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
leonpwner1 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:28:
je pci-e slot loopt toch op 2500 mHz?
Ow?

Aanvulling na FF crash :+ :
optimizer schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:29:
PCI-E Loopt dus normaal op 100 dacht ik ja, en bijna altijd is 101 pci-e lock.
Dat denk ik ook ja.
Maar als je FSB hoger zet ging de PCI-E dan niet mee als je hem niet locked: zou dat het niet kunnen zijn vraag ik me dus af?
Hoever ben je al met je FSB gegaan dan?
En ik heb overigens clear cmos al gedaan.
Alsin: voeding eraf, batterij eruit, aanknop paar keer indrukken en alles weer aansluiten? :)

[ Voor 64% gewijzigd door SH4D3H op 31-08-2006 16:39 ]

• optimizer
Zoals ik zei: Toen ik een andere videokaart erin plugde deed alles het perfect. En toen ik mijn kapotte in een andere pc deed, kreeg ik hetzelfde gezeur als bij de mijne. Dus clear cmos etc zal sowieso niks oplossen. En ik deed mijn FSB van 200 naar 250, hetgeen ik al raar vond want ik dacht dat mijn FSB 267 zou zijn. Immers 267 x 9 = 2,4 Ghz (E6600).

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

We zitten hier meer met FSBs, locks en een mislukte overclock te spelen dan met videokaartjes en zacht zoete TFTs.
Vandaar dat ik even VB >> TCA doe.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat betreft de PCIe bus speed. De laatste generatie kaarten zoals de 7900 en de X1900 kunnen een busspeed van 115MHz nog wel aan. Dus ook al is de PCIe busspeed wat hoger dan 100MHz geweest, daar gaat je kaart niet kapot van. Met het nieuwe nF5 mobo van DFI (en andere mobo met een nF5 chipset) stelt het bios zich zelf automatisch in als er twee 7900 GTX kaarten in SLI worden gedetecteerd, dat de PCIe 16x slots beide op 125MHz draaien, heet LinkBoost. Maar dat wordt alleen officieel ondersteund met de 7900 GTX volgens nVidia

Dat je PCIe buspeed niet op 2500MHz draait mag duidelijk zijn, maar ik moet wel zeggen dat die snelheid me wel bekend voorkomt mbt PCIe specs. Heb het volgens mij wel een keer ergens in Sandra of Everest zien staan.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1