Houdoe
MSI-6195 (slotA) ofwel de K7-pro
Die heb ik, en nog nooit, echt nog nooit
een vreemde lockup gehad. Werkt echt super-
stabiel! Tevens ook erg interessant ivm
vele overclock-mogelijkheden via het BIOS
Heeft 4 USB poorten 6 PCI, 1 AGP slot.
Die heb ik, en nog nooit, echt nog nooit
een vreemde lockup gehad. Werkt echt super-
stabiel! Tevens ook erg interessant ivm
vele overclock-mogelijkheden via het BIOS
Heeft 4 USB poorten 6 PCI, 1 AGP slot.
Ik heb nu een K7M, is het nuttig voor mij om een ander bord te kopen? (is volgens mij niet de optimale mobo namelijk)
Abit KA7 heeft een superieur tweakgehalte.
6 PCI slots i.p.v. 5 op andere bordjes, geen AMR en geen onboard sound!
Daarnaast heeft ie ook nog eens 4 DIMM slots i.p.v. 3.
En ook ik heb werkelijk nog nooit last gehad van spontane lockups. Wat mij betreft rulez die Abit. Niks slechts over Asus, maar ja, wat mot je met AMR, onboard sound en een tekort aan PCI sloten he?
6 PCI slots i.p.v. 5 op andere bordjes, geen AMR en geen onboard sound!
Daarnaast heeft ie ook nog eens 4 DIMM slots i.p.v. 3.
En ook ik heb werkelijk nog nooit last gehad van spontane lockups. Wat mij betreft rulez die Abit. Niks slechts over Asus, maar ja, wat mot je met AMR, onboard sound en een tekort aan PCI sloten he?
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Crusader heeft gelijk.
't is maar wat jij wilt! (Trouwens, dat AMR slot zou in de weg zitten tov je agp slot. (Dacht dat ik dat ooit ergens had gelezen in een review op tweakers)
Ik heb zelf een Abit KA7, 1 vastloper tot nu toe, maar dat krijg je met die geripte spelen... (Fifa 2000)
't is maar wat jij wilt! (Trouwens, dat AMR slot zou in de weg zitten tov je agp slot. (Dacht dat ik dat ooit ergens had gelezen in een review op tweakers)
Ik heb zelf een Abit KA7, 1 vastloper tot nu toe, maar dat krijg je met die geripte spelen... (Fifa 2000)
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Verwijderd
Heeft het zin om 133 mhz geheugen op een athlon bordje te zetten of gaan die dingen toch niet hoger dan 100?
Verwijderd
133MHz geheugen wordt gesupport door de mobo's met VIA KX-133 chipset. Bij de Athlon draait de processor-bus (FSB; 100 MHZ; double pumped dus effectief 200MHz) namelijk in principe onafhankelijk van de geheugenbus, dus het hangt puur van de chipset af en niet van de Athlon-FSB.
Dus met de juiste chipset (zoals de KX-133) kan de FSB op 100MHz staan, en de memorybus op zowel 100MHz als 133MHz ingesteld worden. Als je de FSB vervolgens overklokt (van 100 naar 115MHz bijvoorbeeld) stijgt de memory-bus even hard mee (van 133MHz naar 153MHz in mijn geval) want de KX-133 koppelt de frequenties wel (mem-clock = 4/3 * FSB, in dit geval).
Maar ook in een mobo met de 'oude' AMD-750 chipset scheelt het nog wel iets als je een PC-133 module gebruikt, omdat je de memory-timings vaak wat optimaler kunt instellen (PC-133 heeft immers wat betere specs dan PC-100).
De performance-winst van PC-133 t.o.v. PC-100 is in het algemeen niet echt dramatisch groot, maar de prijsverschillen zijn dat ook niet dus ik zou zelfs in een 'oud' mobo met een maximale geheugen-klok van 100MHz nog PC-133 zetten, met dan dus wat strakkere timings-opties (mijn K7M mobo heeft bv ook PC-133 en werd daar toch weer een paar procent sneller mee dan met de oude PC-100, hoewel ie dus niet eens op 133MHz draait).
Dus met de juiste chipset (zoals de KX-133) kan de FSB op 100MHz staan, en de memorybus op zowel 100MHz als 133MHz ingesteld worden. Als je de FSB vervolgens overklokt (van 100 naar 115MHz bijvoorbeeld) stijgt de memory-bus even hard mee (van 133MHz naar 153MHz in mijn geval) want de KX-133 koppelt de frequenties wel (mem-clock = 4/3 * FSB, in dit geval).
Maar ook in een mobo met de 'oude' AMD-750 chipset scheelt het nog wel iets als je een PC-133 module gebruikt, omdat je de memory-timings vaak wat optimaler kunt instellen (PC-133 heeft immers wat betere specs dan PC-100).
De performance-winst van PC-133 t.o.v. PC-100 is in het algemeen niet echt dramatisch groot, maar de prijsverschillen zijn dat ook niet dus ik zou zelfs in een 'oud' mobo met een maximale geheugen-klok van 100MHz nog PC-133 zetten, met dan dus wat strakkere timings-opties (mijn K7M mobo heeft bv ook PC-133 en werd daar toch weer een paar procent sneller mee dan met de oude PC-100, hoewel ie dus niet eens op 133MHz draait).
Lees deze review maar eens:
http://www.tomshardware.com/mainboard/00q2/000507/index.html
Komt van een zeer gerespecteerde site
http://www.tomshardware.com/mainboard/00q2/000507/index.html
Komt van een zeer gerespecteerde site
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Gover****me
wat is Chello bagger
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Stop,
wacht 3 maandjes krijg je abit + msi bordjes voor Duron of Thunderbird.
Daarnaast krijg je ATA-100 + Raid.
Als je geluk hebt ook 266 mhz ddr memory.
dus ga op vakantie en koop daarna maar.
wacht 3 maandjes krijg je abit + msi bordjes voor Duron of Thunderbird.
Daarnaast krijg je ATA-100 + Raid.
Als je geluk hebt ook 266 mhz ddr memory.
dus ga op vakantie en koop daarna maar.
De Asus heeft AGP-Pro, is dat nog een belangrijk criterium, of is dat nooit een vereiste.
Ik ben van plan er een GeForce I DDR in te stoppen.
Maar als ik het goed begrijp, is het raadzaam nog even te wachten op een socket-A bordje.
Wanneer worden die makkelijk verkrijgbaar?
Ik ben van plan er een GeForce I DDR in te stoppen.
Maar als ik het goed begrijp, is het raadzaam nog even te wachten op een socket-A bordje.
Wanneer worden die makkelijk verkrijgbaar?
Houdoe
Pagina: 1