wpasupplicant -> hoe GUI mogen laten configgen?

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50
Ik heb een Debian Testing installatie met ndiswrapper voor m'n Broadcom wireless kaartje. Dit werkt en ik heb ook ff op een unencrypted AP geïnternet. Ik wil dus ook WPA gebruiken en daarvoor dus wpasupplicant met bijbehorende tool wpagui. Echter lijkt wpasupplicant de toegang als het ware te blokkeren, dwz, er komt een hele waslijst retries als ik het in de console open.

Iemand WPA wel werkend in Linux en zo ja, hoe?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Voor WPA gebruik ik NetworkManagerDaemon als backend en nm-applet als GUI.

Het fijne aan deze combinatie is dat m'n laptop automatisch overschakelt naar wired als je een UTP draad inprikt, je een wifi icoontje krijgt in gnome taskbar waarin je beschikbare netwerken kan zien, na het aanklikken van een netwerk waarvoor een password nodig is wordt deze automatisch gevraagd.

Heb sindsdien niet meer hoeven stoeien met wpasupplicant.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• BHQ
Heb je eea. zelf gecompileerd of gebruik je de standaard sources van je distro (welke?) Ik kan wel NetworkManager en NetworkManager-gnome apt-getten, maar dat werkt niet echt zegmaar..

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Yapser schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:40:
maar dat werkt niet echt zegmaar..
Wat bedoel je daar mee?

• BHQ
Heb het diee dat in de standaard Debian repo's niet 'de goede' versie zit zegmaar. Ah well wilde toch Ubuntu erop, installing now :)

Verwijderd

Yapser schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:55:
Heb het diee dat in de standaard Debian repo's niet 'de goede' versie zit zegmaar. Ah well wilde toch Ubuntu erop, installing now :)
Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik heb op Debian Etch (testing) wel gewoon NetworkManager, NetworkManagerGnome en nm-applet draaien. Als je nm-applet start verschijnt het icoontje in een 'notification area' waarna je gewoon aan de slag kunt. Zo een 'notification area' moet je wel eerst aan je Gnome-panel toevoegen, anders zie je niets. Daar heb ik ook een tijdje mee geworsteld.
Pagina: 1