Toon posts:

[Win XP pro] Hulp op afstand via register activeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment bezig hulp op afstand binnen ons netwerk te introduceren. In principe gaat dit allemaal prima, loop alleen tegen 1 maar aan.
Dat is dat bij het maken van de client image de keuze is gemaakt help op afstand uit te schakelen (de checkbox die je krijgt bij rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen en dan het tabje verbindingen van buitenaf is uitgevinkt)
Om nou alle clients bij langs te gaan lijkt me een beetje overdreven, mijn inziens moet het toch mogelijk zijn dit m.b.v. een script via het register te activeren?
Ik kan echter geen registersleutel of wat dan ook vinden die mij daarbij helpt.

Hier iemand een idee, andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.

Bedankt alvast!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; wat heb je zelf al uitgezocht, uitgeGoT of uitgeGoogled want eerlijk gezegd: de eerste hit in Google geeft meteen de oplossing, zowel op vinkjes-niveau als register-key.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al veel gegoogled en ook hier op tweakers gekeken, zonder resultaat. Wat heb je precies als zoekterm opgegeven bij google dan kan ik zelf verder zoeken misschien. Bedankt alvast!

• MAX3400

MAX3400

Denk Engels; Google op Engelse termen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik heb het al klaar. Ik heb in eerste instantie alles al in de AD policies aangepast, ik was echter weer te ongeduldig en heb niet op de refresh gewacht.
Voor degene die dus met hetzelfde probleem zitten, de OU waar je pc's inzitten zet je een policy op.
In deze policy onder computer settings, system, remote assistance staan 2 opties. Deze moeten enabled zijn. Het belangrijkste, een kwartier wachten totdat je policies overal gerefreshed zijn ;)
Bedankt!

• relaxteb
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 20:55
makkelijker is een gpupdate /force ;)

• MAX3400

MAX3400

relaxteb schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:42:
makkelijker is een gpupdate /force ;)
+
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:55:
Om nou alle clients bij langs te gaan lijkt me een beetje overdreven, mijn inziens moet het toch mogelijk zijn dit m.b.v. een script via het register te activeren?
Ja, lijkt me inderdaad handig. Kan je beter een kwartiertje wachten... ;)

Pagina: 1