Toon posts:

Server2003 blokkeert ineens alle inkomende verbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een PC met daarop windows server2003 en dat draait redelijk goed.
Via terminal server kunnen er meerdere gebruikers via de remote desktop de server bedienen en erop werken.
Maar dan ineens..... wordt iedere verbinding verbroken, (kan aan onze internetverbinding liggen, want die is erg onstabiel|) maar zodra zoiets gebeurd is het op geen enkele manier meer mogelijk om verbinding te maken met de PC.
Niet via remote desktop, niet via UltraVNC, zelfs niet via FTP
Het enige wat er dan nog gedaan kan worden is de PC resetten en dan functioneert alles weer.
Wat kan er nu steeds voor zorgen dat na het wegvallen van de verbinding de PC niet meer bereikbaar is, en pas na een reset weer inkomende signalen accepteert ???
Graag hulp hierbij want we beginnen echt radeloos te worden op deze manier....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat staat er in je eventlog over het failen van services? Wat heb je zelf al geprobeerd te doen op de server?

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 31-08-2006 13:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment hebben we nog helemaal niets gedaan omdat we dus niet eens weten waar we het zouden moeten gaan zoeken.
We hebben het enkel geinstalleerd zodat 3 thuiswerkers vanaf lokatie wat administratieve dingen kunnen bewerken etc. op 1 centraal systeem
de enige oplossing om dit te realiseren zou de terminal server zijn, dus vandaar dat server2003 geinstalleerd is.
Bij installeren is er dus ook gewoon een normale standaard installatie op gezet, en is de terminal server geactiveerd, en er zijn TS CAL licenties gekocht.
alles werkt gewoon, maar af en toe valt alles weg en blokkeert de hele handel volledig.
MS geeft qua ondersteuning helemaal 0 omdat ze geen OEM versies ondersteunen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Hoe zit je Win2K3 verder aan het internet? (welke zaken zitten er nog tussen)
- Wat voor merk netwerkkaart zit er in?
- Kun je lokaal aanmelden (op de server) en pingen naar buiten + localhost als er een storing is?
- Wat gebeurt er als je bij een storing lokaal op de server de netwerkkaart uit- en weer inschakeld?

Wij hebben in het verleden een soortgelijk probleem gehad wat was verholpen met een ander merk netwerkkaart. Vandaar sommige van bovenstaande vragen. Succes!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
De Server zit rechtstreeks met een vaste kabel op een annex B ADSL2 modem/router van Zyxel.
op deze router zitten nog twee andere PC's met een vaste kabel.
een van deze twee PC's zit bovendien ook nog met een vaste kabel op de server gekoppeld, omdat daar een programma op draait met de naam Omegon, en die enkel rechtstreeks te benaderen is vanaf eeen PC met een O schijf, en niet via dezelfde netwerkgroep.
Netwerkkaart die gebruikt wordt voor de internetverbinding is een 1000Mbit Realtek RTL8169 /8110 kaart
de tweede netwerkkaart waarmee ook het omegon verhaal gekoppeld zit aan de server is een on board netwerkkaart van Marvell Yukon 1000Mbit
Verder hebben alle netwerkkaarten een vast IP nummer en deze worden niet automatisch toegewezen

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:04

Tijntje

Hello?!

En de Event log geeft geen meldingen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie drie logboeken
Een toepassing logboek, een Beveiliging logboek, en een Systeem logboek.
In welke zou ik iets bijzonders moeten zien, en wat zou ik dan moeten zien ?

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:04

Tijntje

Hello?!

Eeuhh ze zijn alle drie wel interessant.
Ik mag toch eigenlijk wel hopen dat je als je een server beheert je wel weet waar die log files voor zijn.
Ga daar eens op zoek naar meldingen rond de tijd van de disconect.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard weet ik wel waar de logfiles voor zijn, maar misschien dat je er een specifieke was die belangrijk zou zijn.
In de Toepassing logfile staat voor vandaag eigenlijk geen foutmelding terwijl het systeem toch al twee keer compleet is uitgevallen. Er staat enkel op een bepaalde tijd een waarschuwing, en als ik die bekijk gaat het erover dat windows het register van SERVER/Administrator heeft opgeslagen terwijl een service of toepassing tijdens het afmelden gebruik maakte van dit register.
Verder staan er veel tekstballonnetjes met de tekst Informatie, en dat gaat dan over bepaalde dingen die gestart zijn.
Bij de Beveiliging zie ik enkel heel veel sleuteltjes met de tekst Geslaagd erachter, dus daar lijkt me geen foutje in te zitten.
Bij de Systeem log zie ik wel heel veel foutmeldingen, maar die gaan allemaal over stuurprogramma's voor printers die onbekend zijn, en dat deze opnieuw geinstalleerd dienen te worden.
Pagina: 1