Toon posts:

Netwerkaart heeft niet voldoende bronnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb eeb probleem met een pc doe of de netwerkkaart een foutmelding geeft over dat er te weinig bronnen beschikbaar zijn (code 12).
ik heb al geprobeerd de netwerkkaart te vervangen, andere app. te verwijderen, xp opnieuw geinstall., Bios geflasht, bios gereset, andere drivers.
kortom ik weet het niet meer, kan dit iets te maken hebben met niet goed functionerende werkgeheugen???

als iemand tips heeft....dan graag

groeten,

Edwin Hattuma

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Geheugen kun je testen met memtest86; even bootdisk downloaden van de site (ff via google zoeken) en starten maar. Als je uitgesloten hebt dat het het geheugen niet is, kun je verder..

Wat voor netwerkkaart heb je geprobeerd? Wat voor computer is het? Is de vervangende netwerkkaart van het zelfde type/merk? Andere PCI/ISA sloten geprobeerd?
Dat doen we hier niet; zie faq

[ Voor 21% gewijzigd door Krypt op 31-08-2006 13:42 ]

Pvouput live

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Bios reset naar factory defaults!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

En als dat niet helpt zou je onboard poorten uit kunnen schakelen die je niet gebruikt. Zo komen er ook weer wat IRQ's vrij.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Probeer indien mogelijk eens je netwerkkaart in een ander pci slot te steken als het een losse kaart is. Indien het een onboard kaart is zou ik eens kijken in de bios, zet die eens op defaults zoals eerder aangegeven