Toon posts:

x1900xt en win64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een verse installatie gedaan van win64 xp.
Hiervoor heb ik altijd de 32 bit versie gedraait.
Na alle stuurprogramma's geinstalleerd te hebben (allemaal 64bit versies) blijven er toch 2 vraagtekens in de Device Manager staan.
Dit had ik voorheen met de 32bit versie niet.

Ik heb een Sapphire x1900xt op een asus a8n-sli premium moederbord zitten.
In de device manager word aangegeven dat 1 onbekende driver op het pci slot zit (kan niet anders zijn dan de videokaart, meer pci kaarten heb ik niet).
De andere ontbrekende driver zit volgens de device manager op de x1900xt kaart zelf

Het volgende heb ik gedaan:
- Alle windows updates gedraait
- Laatste chipset drivers geinstalleerd
- Videokaart drivers geprobeert van ati.com en van sapphire.com, en heb ook een driver update uitgevoerd voor de kaart via windows update.

En nog zijn die 2 vraagtekens niet weg, kan het zijn dat het gewoon een bug is?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over dat PCI geval, denk er aan dat zo goed als alle zaken die onboard zitten op je moederbord op de PCI bus zitten en daarom ook gewoon herkent worden als PCI Devices. Misschien een USB2 controller, iets van LAN, sound/modem chip, etc.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

He ik heb zelf de club 3d x1900rx op een sapphire mobo met xp64b
Kijk even in je hardware of je daar onder sound video and game controller ook de ati t200 unified avstream driver hebt staan.

Dus als dat niet zo is moet je even de WDM driver halen bij ATI

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:44:
He ik heb zelf de club 3d x1900rx op een sapphire mobo met xp64b
Kijk even in je hardware of je daar onder sound video and game controller ook de ati t200 unified avstream driver hebt staan.

Dus als dat niet zo is moet je even de WDM driver halen bij ATI
Ja het was dus idd die WDM driver :), dankjwel
Wat is deze driver eigelijk voor? ben nu toch wel een beetje nieuwschierig...

Ik heb nu alleen nog een vraagteken staan bij een onbekend apparaat dat op een pci-bus zit.. kan dus van alles zijn zoals de mod al tegen me zei...
Heb toch alle x64 drivers geinstalleerd, maargoed.. als ik al niet weet wat het is, zal ik het hopelijk ook niet missen.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:12:
[...]

Ja het was dus idd die WDM driver :), dankjwel
Wat is deze driver eigelijk voor? ben nu toch wel een beetje nieuwschierig...

Ik heb nu alleen nog een vraagteken staan bij een onbekend apparaat dat op een pci-bus zit.. kan dus van alles zijn zoals de mod al tegen me zei...
Heb toch alle x64 drivers geinstalleerd, maargoed.. als ik al niet weet wat het is, zal ik het hopelijk ook niet missen.
Als je nou even kijkt wat voor apparaten je moet hebben zoals geluidskaart, eventuele randapparatuur, monitoren, etc., dan is het vrij makkelijk terug te vinden wat je mist lijkt me.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Als je bij de eigenschappen van dat vraagtekentje kijkt bij de driverdetails, dan weet je welk bestand Windows daar voor wil gebruiken.
Gooi die dan in Google en je komt een stuk verder met het soort apparaat, dat het zou moeten zijn ;)
Pagina: 1