Toon posts:

Mac OS 7.5 programma

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag betreft het draaien van oudere programma's of games die uit het tijdperk komen van Mac OS 7.5
Ik heb namelijk een game (close combat 2) die hoort te draaien op een Mac maar bedoeld is voor Mac OS 7.5. Zodra ik de Install voor Mac probeer te draaien krijg ik een foutmelding "You cannot open the application "Install" because it is not supported on this system"

Ik zou het toch graag willen spelen op mijn Macbook, zijn er enige mogelijkheden om dit voormekaar te krijgen?

alvast bedankt,

Norden

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
De Classic omgeving is niet meer aanwezig in de Intel versie van OS X. Heel jammer maar helaas.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Maar je kunt natuurlijk altijd een 3rd party tool als Sheep Shaver proberen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Probeer het eens met een emulator... SheepShaver :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 13:59
- installeer een mac-emulator voor osx (ik heb alleen ervaring met basilisk voor unix, maar deze http://minivmac.sourceforge.net/ lijkt geschikt)
- download system 7.5.3 hier : http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html
- installeer system 7.5.3 onder de emulator
- installeer je game onder de emulator
- have fun

't is (vaak) een hoop gedoe om 't werkend te krijgen, maar als je maar graag genoeg wil, kan het...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties, ik begrijp nog niet helemaal hoe die emulators werken en welke ik het beste kan gebruiken. En hoe het precies in z'n werking gaat met de rom files, en waar ik die precies weg moet halen, ik weet bijvoorbeeld niet uit welke ik moet kiezen uit de lijst van de link die tech-no-logical mij aanwees.

Gelukkig ben ik al een stapje verder :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ander mogelijkheid:

Systemen waar OS 7.5 op draait zijn letterlijk van de straatstenen op te rapen tegenwoordig. Pak een 7600/120 ofzo, daar draait dat spul prima op (en de 7600/120 kun je gewoon als monitorsteun gebruiken ;) )

Oslik blyat! Oslik!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
7.5 downloaden en draaien in een emulator genaamd Basilisk II. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu met sheepshaver Mac OS 7.5.3 erop te krijgen, ik heb de ROM al geinstalleerd alleen snap ik niet hoe ik de 19 .smi bestanden tot een bestand krijg, zodat ik de emulator kan starten.
kan iemand mij uitleggen hoe dit in z'n werking gaat?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:22:
Ik probeer nu met sheepshaver Mac OS 7.5.3 erop te krijgen, ik heb de ROM al geinstalleerd alleen snap ik niet hoe ik de 19 .smi bestanden tot een bestand krijg, zodat ik de emulator kan starten.
kan iemand mij uitleggen hoe dit in z'n werking gaat?
http://www.iknowthe.net/classicmac/basilisk.html

Daar staat een starterdisk.zip waarmee je een soort van 'lite' versie van System 7 kunt starten. Die mount de in de configuratiebestanden opgegeven paden, en als je daar een mapje opgeeft met daarin de image bestanden, dan kun je disk 1 mounten en auto-mount de rest vanzelf mee. Blijkbaar kan dit ook met sheepshaver, ik heb dit met Basilisk zo gedaan.
Pagina: 1