Toon posts:

Synchronisatie met 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een script te runnen nadat je bent ingelogd maar voordat het gebruikelijke 2003 login script werkt. ik zou hier daan graag in willen zetten dat de client moet synchroniseren met Rsync ipv windows synchronisatie.

Het belangrijste is dus even dat ik een script kan plaatsen voor het gebruikelijke login script.

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een idee?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-04 20:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Frogy,
Het omhoog schoppen van je topic binnen 24 uur is niet toegestaan, graag niet meer doen.
Wat je in hemelsnaam wil bereiken is me ook onduidelijk, het laden van een loginscript is al 1 van de eerste dingen die er gebeuren bij het inloggen van de gebruiker (na het ophalen van het profile en het runnen van de policys).

Tijd voor een nieuwe sig..

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Als je niet wilt dat de clients synchroniseren met de Windows 2003 server is het misschien beter om synchronisatie en folder redirection (sorry maar weet zo ff de Nederlandse naam niet) uit te zetten?
Dan kun je verder in een loginscript zorgen dat je dingetjes via rsync synchroniseert.

Kijk hier maar eens
http://www.experts-exchan...rver_2003/Q_21219537.html,

Verder lijkt me dit een makkelijk onderwerp om te zoeken of hier op het forum of om even te googlen.
Dus ik zou zeggen zoeken en lezen.

P.S. Is dit trouwens niet meer een topic voor Windows Servers en Software?

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Verwijderd

Topicstarter
SwordMaster schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:41:
Als je niet wilt dat de clients synchroniseren met de Windows 2003 server is het misschien beter om synchronisatie en folder redirection (sorry maar weet zo ff de Nederlandse naam niet) uit te zetten?
Dan kun je verder in een loginscript zorgen dat je dingetjes via rsync synchroniseert.

?
Nee, kijk, het probleem is juist dat wanneer een conventioneel
Loginscript wordt uitgevoerd, dat dan het userprofile al actief is (o.a.
NTUSER.DAT) met als resultaat dat bij manuele synchronisatie er fouten
of problemen optreden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:10:
[...]

Nee, kijk, het probleem is juist dat wanneer een conventioneel
Loginscript wordt uitgevoerd, dat dan het userprofile al actief is (o.a.
NTUSER.DAT) met als resultaat dat bij manuele synchronisatie er fouten
of problemen optreden.
het profiel heeft helemaal niets met login scripts of folderreplicatie te maken.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:36:
[...]

het profiel heeft helemaal niets met login scripts of folderreplicatie te maken.
Misschen dat de TS ook z'n hele profiel synct en dus ook de ntuser.dat :?

Verwijderd

dat lijkt erop idd, maar dat moet tie dan gewoon niet doen :). Dat is de manier om een corrupt profiel te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het mogelijk dat er voor hetstandaard login script van windows nog een andere manier is dat er een script kan worden gelaten?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Leg eerst eens uit wat je precies wil bereiken. Wat moet er gesynchroniseerd worden?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lees nou eens wat men post, wees duidelijk wat je wil en vraag jezelf je nog eens hardop af hoe je in hemelsnaam een custom app/script wilt runnen als een loginscript na het downloaden van het profiel al 1 van de eerste dingen is die gedraaid worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn synchronisaties tussen client en server volledig kunnen beheren, het probleem is echter dat hier een samba server tussen zit. Nu heb ik zitten denken door in het loginscript neer te zetten dat het met Rsync moet gebeuren echter is het profiel al geladen, en komen er fouten met o.a. NTUSER.dat Nou is mijn bedoeling om een script te laden voor dat het profiel is geladen maar na het inloggen van de user.

Ik heb met policys gebrobeerd om die om een workstation toe te voegen want deze laat ie eerder als een gebruiker heb ik gelezen echter zit je dan met het probleem dat mensen niet van werk plek kunnen wisselen.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijk ben met het probleem wat ik heb

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee, want je geeft nog steeds niet aan wat je wilt syncen. Ik vermoed het complete profiel van de user. Sommige files hiervan kunnen niet gesynced worden door welk userloginscript dan ook. Na aanloggen is het eerste wat gebeurt dat het profiel geladen wordt, dus deze files zijn direct in gebruik (zoals ook al eerder vermeld is). Dit gaat je dus niet lukken.

Wat wil je precies bereiken. Waarom moet een userprofile gesynced worden. Da's bij een standaard Roaming profile toch helemaal niet nodig?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:25:
Nee, want je geeft nog steeds niet aan wat je wilt syncen. Ik vermoed het complete profiel van de user. Sommige files hiervan kunnen niet gesynced worden door welk userloginscript dan ook. Na aanloggen is het eerste wat gebeurt dat het profiel geladen wordt, dus deze files zijn direct in gebruik (zoals ook al eerder vermeld is). Dit gaat je dus niet lukken.

Wat wil je precies bereiken. Waarom moet een userprofile gesynced worden. Da's bij een standaard Roaming profile toch helemaal niet nodig?
Ik wil dus mijn completen profiel syncen met de server, is het dus niet mogelijk om op een of andere manier het systeem te manipileren zodat het script word geladen voor het laden van het profiel?

Of hebben jullie betere iedeenom snel je synchronisatie te laten verlopen buiten Rsync om?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

je wilt je Profiel synchen :? Je weet wat Roaming Profiles zijn ?

Echt, je zult veel beter uit moet leggen WAT je wilt synchroniseren HOE je dat wil synchroniseren WAAROM je dat wilt synchroniseren, en dan graag betere uitleg dan "ik wil mijn profiel synchen" graag in depth info.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:20:

Echt, je zult veel beter uit moet leggen WAT je wilt synchroniseren HOE je dat wil synchroniseren WAAROM je dat wilt synchroniseren, en dan graag betere uitleg dan "ik wil mijn profiel synchen" graag in depth info.
Roaming profiles hebben als nadeel dat niet alle applicatiesettings meegenomen worden (Local application data etc). Ik kan me voorstellen dat niet alles (vooral niet de IE-cache) voor de TS gesynct zal moeten worden, maar wel een aantal local application data folders. Op zich kunnen deze applicatiefolders wel met een userspace script gesynct worden.
Dit zal in bepaalde gevallen wel een enorme vertraging opleveren, zeker bij gebruik van PST files ipv een Exchange server. Maar daar zijn weer andere work-arounds voor.

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:20:

Ja ik maak dus al gebruik van raoming profiles, echter dit duurt naar een flinke wijzeging vaak 10-15 min en ik wil dit dus sneller laten lopen met b.v.Rsync.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:31:
[...]

Ja ik maak dus al gebruik van raoming profiles, echter dit duurt naar een flinke wijzeging vaak 10-15 min en ik wil dit dus sneller laten lopen met b.v.Rsync.
Je zou ook kunnen kijken naar de folder-redirect policies om zo bepaalde mappen van de client vanaf 't begin te verwijzen naar een locatie op de server...dan hoeven die in elk geval niet meer gesynct te worden. En stel een limiet op de profielgrootte in, zodat users de melding krijgen dat hun profiel te groot wordt en de bestanden zelf op een server locatie moeten opslaan.

Aangezien het praktisch onmogelijk is om de synchronisatiefunctionaliteit van Windows te verbouwen lijkt het me een beter idee om naar alternatieven te kijken en wellicht de infrastructuur te verbeteren ipv het onderste uit de kan te halen met een ingrijpende aanpassing client-side. Er is overigens een policy waarmee je nog voor het inloggen dingen kan laten uitvoeren; deze wordt ook gebruikt voor software installatie etc, weet alleen niet of je daar 100% controle over hebt en andere dingen dan services kan laten draaien (is ook een optie...zelf een service ontwikkelen en implementeren, maar geeft wel weer extra gedoe op de clients).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:44:
Maar is het mogelijk dat er voor hetstandaard login script van windows nog een andere manier is dat er een script kan worden gelaten?
pffft
Standaard wordt er geen script gedraaid. Als er een script gedraaid wordt heb je dat zelf al geregeld (of iemand anders). Als je voor het script wat nu draait iets wil uitvoeren, dan zet je simpel weg jou code bovenaan het reeds bestaande script (desnoods call urscript.cmd).

Gaat het dan werken wat je wil? Nee want je probeert het profiel handmatig te syncen en dat mag/kan niet (iig sommige stukken niet).

edit:

zoals hierboven ook al staat, mydocs redirecten, temp internet files redirecten en restricten werkt veel beter ("veel beter" als in "werkt tenminste" :))

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 13:10 ]

Pagina: 1