Toon posts:

[XP] Default profiel voor AD users

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om alle gebruikers die inloggen op een pc die aan AD hangt een default profiel te geven die op de computer zelf staat onder C:\documents and settings\default user ?

en hoe?

ik heb het dus niet over roaming profiles.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
ik denk het niet want default users is niet bedoeld als compleet profiel volgens mij, die wordt altijd gebruikt in combinatie met de instellingen voor een gebruiker, ( of is een overblijfsel uit het pre windows xp tijdperk, dat nog wel weordt gebruikt door sommige programmas uit die tijd)
met roaming profiles kan het wel, alle gebruikers ( of bepaalde gebruikers dan) hetzelfde profiel geven dat dan via de server gesynct wordt.

je kunt het dan nog zo instellen dat dat profiel wel aan te passen is, maar volgens mij ook zeg maar read-only, zodat profiel niet veranderd kan worden, en dus bij elke loging weer in originele staat zal zijn. de aanpassingen die gebruikers dan op de lokale pc hebben gedaan( programmas instaleren bijvoorbeeld, blijven wel aanwezig, maar snelkoppelingen daarnaartoe kunnen mogelijkerwij dan niet in het startmenu of bureaublad staan, omdat ze niet in het profiel op de server staan. dat is geen probleem, dat hoort zo. wil je die geinstaleerde programmas wel laten verschijnen dan moet je de snelkoppelingen in de betreffende map in all users of default users zetten, op de lokale pc.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je ondertussen hoort te weten, r0ck3t, vinden wij het belangrijk dat je laat zien wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt. Ik zie dat totaal niet terug en daarom gaat je topic dicht.

Dit topic is gesloten.