Router naar router verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:16
Oké, nu ben ik wel helemaal in de war.

Kheb hier twee draadloze routertjes liggen, kwil ze aan mekaar verbinden, maar kbegin sterk te twijfelen hoe

Router 1= Linksys WRT54G
Router 2= Skyracer WBR254G

Moet ik router 2 via LAN-poort naar Lan poort van router 1 verbinden, of moet ik router 2 via wan naar lan van router 1 laten gaan ?

Welke gevolgen heeft dit trouwens voor mijn IP-settings ?

mvg

Hyper

Verwijderd

de vraag is wa ge wilt doen he? gebruik als router of als switch (van apparaat 2)

als router:

ROUTER 1 LAN --> ROUTER 2 WAN

als switch (mee op netwerk van router 1)

ROUTER 1 LAN --> ROUTER 2 LAN

maar dan verdwijnt uw wireless functie van uw tweede apparaat wel..

it's up to you

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:57:
de vraag is wa ge wilt doen he? gebruik als router of als switch (van apparaat 2)

als router:

ROUTER 1 LAN --> ROUTER 2 WAN

als switch (mee op netwerk van router 1)

ROUTER 1 LAN --> ROUTER 2 LAN

maar dan verdwijnt uw wireless functie van uw tweede apparaat wel..

it's up to you
Dan verdwijnt je wireless functie helemaal niet... Je moet alleen in router 2 de DHCP server uitschakelen.

Steek een kabel van router 1 LAN in router 2 LAN en schakel bij router 2 de DHCP server uit. Zo kan je de wireless functie van router 2 gebruiken en de switchpoorten, routeren doet hij dan dus niet meer.

Verwijderd

Ik zou geen 2 routers (en ingesteld als router) aan elkaar aansluiten aangezien je dan 2 keer achter NAT zit. Het verveldende is dan dat als je poorten wilt forwarden je dat op beide routers moet doen. Bovendien 2 apparaten die allebei dhcp doen is ook niet echt handig. Ik zou gewoon de LAN aansluiting bij beide nemen en dan de Linksys als router instellen (met dhcp, wireless, QoS, portforwarding enzo...) en dan de Skyracer als switch instellen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:16
Hmz, maar wat is dan eigenlijk het grote verschil tussen een router en een switch ? een router is dhcp enabled en een switch niet, is dat het grote verschil ?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

een router die routeert pakketjes op basis van ip adres en scheidt broadcast domains. Een switch switched pakketjes op basis van het mac adres en scheidt collision domains en geen broadcast domains.
Maar ik denk dat wikipedia je daar veel meer over kan vertellen. Ik ook maar daar heb ik nu niet heel veel zin in :p

[ Voor 22% gewijzigd door TrailBlazer op 01-09-2006 10:52 ]

Pagina: 1