Hoop dat ik goed zit. Ik zit met een probleempje, ben er nu 2 dagen mee bezig om het net af te zoeken en van alles te proberen maar ik krijg het niet voor mekaar, misschien jullie wel.
Ik heb een HTML formulier die opzich prima werkt. De eerste 3 invoervelden in ieder geval. Alles wat ik daar invoer word ook in MySQL gezet. Echter de 4de veld vormt een probleem. Om het misschien wat makkelijker te maken laat ik de code maar zien.
HTML form
Hier vul ik een cijfer in. 1 voor moederborden, 2 voor videokaarten etc.
Nadat er op submit gedrukt word gaat het naar een php script die het in mysql zet.
PHP script
Het draait uiteindelijk om Prod_typ, deze heeft in de database een int(11) type.
Als ik op submit druk krijg ik de volgende error: Error: Out of range value adjusted for column 'Prod_typ' at row 1.
Verander ik Int(11) in varchar of text dan word de nieuwe product wel verstuurd maar Prod_Typ word dan niet ingevuld.
Ik hoop dat iemand iets ziet wat ik verkeerd doe. Misschien moet ik in me php script aangeven dat Prod_typ een Int veld is? Ik hoop dat iemand het snapt... Alvast bedankt voor elke hulp die gegeven word.
Ik heb een HTML formulier die opzich prima werkt. De eerste 3 invoervelden in ieder geval. Alles wat ik daar invoer word ook in MySQL gezet. Echter de 4de veld vormt een probleem. Om het misschien wat makkelijker te maken laat ik de code maar zien.
HTML form
code:
1
2
3
4
| <tr> <td>Product Type:</td> <td><input type="text" name="Prod_Typ" /></td> </tr> |
Hier vul ik een cijfer in. 1 voor moederborden, 2 voor videokaarten etc.
Nadat er op submit gedrukt word gaat het naar een php script die het in mysql zet.
PHP script
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php
include("mysql.php");
$sql="INSERT INTO Prod_Base (Name, Modell, version, merkmale, varianten, Prod_typ)
VALUES
('$_POST[Name]','$_POST[Modell]','$_POST[version]','$_POST[Merkmale]','$_POST[varianten]','$_POST[Prod_typ]')";
if (!mysql_query($sql))
{
die('Error: ' . mysql_error());
}
echo "New Product added";
mysql_close($con)
?> |
Het draait uiteindelijk om Prod_typ, deze heeft in de database een int(11) type.
Als ik op submit druk krijg ik de volgende error: Error: Out of range value adjusted for column 'Prod_typ' at row 1.
Verander ik Int(11) in varchar of text dan word de nieuwe product wel verstuurd maar Prod_Typ word dan niet ingevuld.
Ik hoop dat iemand iets ziet wat ik verkeerd doe. Misschien moet ik in me php script aangeven dat Prod_typ een Int veld is? Ik hoop dat iemand het snapt... Alvast bedankt voor elke hulp die gegeven word.
[ Voor 0% gewijzigd door whoami op 31-08-2006 11:55 ]
That's the way the cookie crumbles.