Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Younglife, spaarplan voor de kinderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35
Een paar dagen geleden is er een dame van younglife bij ons geweest om de voordelen van hun spaarplan voor de kinderen uit te leggen.
Het verhaal klonk niet slecht en blijkbaar zijn ze onderdeel van DeltaLloyd of daarbij aangesloten, wat wel al wat meer vertrouwen geeft, maar verder vind ik weinig info over deze organisatie.
Zijn er hier mensen die deze organisatie kennen of er meer over weten?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 14:05
Ik vind 't er niet helemaal kosher uit zien, ik zie op de site niets over Delta Lloyd, en geloof ook niet dat delta lloyd aan zoiets zou meedoen, dat delta lloyd een fonds heeft weet ik wel, maar ik zie hier de catch van young life niet.. ik zie ook totaal geen bedrijfsinfo

|>

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Er staat alleen dat ze contractuele verplichtingen hebben met een onderdeel van de Delta Lloyd Group. Niet dat ze er zelf onderdeel van zijn lijkt me zo :?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ken het niet, maar het blijft een gok. Iemand nog bekend met Spaarbeleg? Dat is ook zo'n aanfluiting geweest.

Zo te zien is dit een beetje van hetzelfde, het blijft beleggen en dat is een gok. Nadeel is ook dat je vastzit aan je inleg, dus ook als je het financiëel wat minder hebt. Tussentijds beëindigen? Dan moet je veelal een boete betalen waardoor je bijna niets van je investeringen terugziet.

Ik ben er niet al te positief over, wellicht omdat ik er teveel negatiefs over heb gezien. Naar mijn mening kun je het dan beter zelf op een verstandige manier beleggen of gewoon op de ouderwetse manier sparen :)

Overigens hoort je vraag beter in -> WI

Verwijderd

Simon schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:43:
ik zie op de site niets over Delta Lloyd
hm, link volgen en het staat er direct in het vet bij;
YoungLife heeft contractuele verplichtingen met N.V. Nationaal Spaarfonds, onderdeel van Delta Lloyd Groep

edit; ga voor lange termijnen inderdaad voor een grotere bank. Ethias heeft zo een first rekening lopen die wel interessante voorwaarden bied, enkel kom je daar beter met meer dan 25€/maand af, je hebt een jaarlijkse beheerskost van 12€50.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 11:49 ]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik denk ook niet dat ze onderdeel zijn van Delta Lloyd, maar dat zij je geld beleggen in een fonds van Delta Lloyd, als een soort tussenpersoon dus. (met alle kosten van dien)

• simon
Ah overheen gelezen, zegt volgens mij erg weinig, contractuele verplichtingen...

|>

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

Kan je niet gewoon beter een spaarrekening openen bij je eigen bank? Veel veiliger en je krijgt er ook gewoon rente op.

Straks ist :w met je geld...

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 31-08-2006 11:51 ]

Twitter

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Site ligt er inmiddels ook uit... Wat GoT allemaal niet voor (tegen) je kan doen. :)

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Hier staat een stukje over sparen voor kinderen, ze halen hier ook Younglife (met negatief advies) aan.
http://www.nemassdeboer.nl/index.php?id=7580

Younglife.nl is geregistreerd door Younglife BV. Die op het exact zelfde adres zit als Nationaal Spaarfonds ( dit is weer een dochter maatschappij van Delta Lloyd ) .

Alleen het feit al dat ze een aparte bv oprichten om dit product op de markt te brengen. Brengt mij al aan het twijfelen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Dennahz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:51:
Kan je niet gewoon beter een spaarrekening openen bij je eigen bank? Veel veiliger en je krijgt er ook gewoon rente op.

Straks ist :w met je geld...
spaarrekeningen brengen niets op (of je moet tevreden zijn met 3% per jaar), je kan dan beter kijken naar een spaar/belegrekening, of een verzekeringsrekening (in Belgie tak 21 producten), daar heb je verschillene mogelijkheden die je een gegarandeerde intrest bieden + kapitaalgarantie. Dat brengt al iets meer op.

vb;

ethias first invest, (100% kapitaalgarantie, geen intrestwaarborg, vorig jaar 6%. Je moet zogenaamd minimaal 18 jaar zijn, maar er stonden al dergelijke rekeningen op mijn naam als ik 16 was. Het kan dus wel)
ethias first rekening (100% kapitaalsgarantie, minimaal 3.25% intrest, vorig jaar 4.15% opbrengst)
axa heeft zo een paar crests, hoe hoger het nummer hoe meer aandelen, maar ook met kapitaalsgarantie.

Als je toch voor een dergelijke lange periode belegd, zijn rekeningen zoals de first invest interessant. Je hebt mss geen intrestwaarborg, maar je kan er zo goed als zeker van zijn dat ze méér gaan opbrengen (op het einde dan) dan een conventionele spaarrekening. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar zo'n rekening werkt over 8 jaar. Ok, die 6% van vorig jaar staat uiteraard leuk en ze gaan dat mss niet elk jaar halen (wat waarschijnlijk is), maar je kan niet zeggen dat we nu in een gigantisch schone beleggingsperiode zitten. Op een gewone rekening haal je nu 3%, als die first invest geen intrest geeft volgend jaar, dan is dat niet eens erg, je hebt nog steeds hetzelfde.
Wil je wat meer zekerheid, dan een gewone first; met 3.25 per jaar ben je ook wel al zeker van een behoorlijke opbrengst (zelfde van de meeste banken), maar je krijgt er telkens een bonusje bovenop.

Nadeel; je betaalt 12€50/jaar, dus je moet er genoeg opzetten. Als je er maar 1000€ opzet, speel je al direct 1.2% intrest kwijt en brengt het dus niet op, dan ben je beter af met een spaarrekening.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

als je jonge kinderen hebt, is er nog een andere optie. Je kunt natuurlijk bij de notaris laten vast leggen dat je elk jaar het maximaal onbelastbaar bedrag schent aan je kinderen, maar dat dit bedrag pas op geclaimed mag worden bij het overleiden van beide ouders.

zeg 50jaar * 60.000= 300.000. En dan kun je natuurlijk nog spaarplannen gebruiken ;)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• simon
Four schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:01:
als je jonge kinderen hebt, is er nog een andere optie. Je kunt natuurlijk bij de notaris laten vast leggen dat je elk jaar het maximaal onbelastbaar bedrag schent aan je kinderen, maar dat dit bedrag pas op geclaimed mag worden bij het overleiden van beide ouders.

zeg 50jaar * 60.000= 300.000. En dank kun je natuurlijk nog spaarplannen gebruiken ;)
en 't fijne daarvan is dat je hierover dus ook geen successie rechten hoeft te betalen

|>

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is ook de enige echte reden omdat te doen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

50 maal 60.000 euro ?? (is trouwens 3.000.000 niet 300.000)

eeuh...verdien ik dan zo weinig dat ik het me niet kan veroorloven om 60.000 euro per jaar weg te zetten (hell...ik verdien geen 60.000 euro per jaar in mijn eentje)

Beste film ooit

• Tacoos
Hmm, lees net dit over de rendementen:
Wanneer je bijvoorbeeld het Vaste Rente Fonds met een looptijd van 15 jaar afsluit, dan garandeert N.V. Nationaal Spaarfonds een einduitkering van minimaal 110% van alle gedane spaarstortingen.
110% van alle stortingen in 15 jaar? Vlgs mij krijg ik bij de domste spaarrekening nog meer in 15 jr, of vergis ik me nu?

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

soepkip schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:10:
50 maal 60.000 euro ?? (is trouwens 3.000.000 niet 300.000)

eeuh...verdien ik dan zo weinig dat ik het me niet kan veroorloven om 60.000 euro per jaar weg te zetten (hell...ik verdien geen 60.000 euro per jaar in mijn eentje)
De maximale onbelaste schenking is per jaar iets van 4500 geloof ik, dus misschien bedoelde hij 6000 per jaar.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Younglife is een spaarplan. En de consumentenbond zegt dit over spaarplannen.
14. Spaarplannen
Een spaarplan is een levensverzekering waarbij aan het einde van de looptijd een van tevoren afgesproken bedrag ineens wordt uitgekeerd. De premie is over het algemeen een vast bedrag per maand. Adviseurs verkopen deze verzekering graag als studieverzekering/spaarplan voor uw kind. Deelname aan een spaarplan is door de hoge kosten en lange looptijd weinig aantrekkelijk. Een deel van de premie wordt ingehouden als kosten zoals beheerskosten, administratiekosten, winstopslag en eventuele provisie voor de tussenpersoon. Daarnaast betaalt u premie voor de overlijdensrisicoverzekering. In het oude belastingsysteem kon u nog profiteren van vrijstellingen. Deze voordelen bestaan sinds 1 januari 2001 niet meer. Uw kapitaal wordt nu ‘gewoon' belast in box 3. Als de verzekering niet gekoppeld wordt aan de eigen woning is er fiscaal gezien ook geen enkel voordeel te behalen. Zelf sparen of beleggen is dan per definitie voordeliger.
http://www.consumentenbon...42/981496/?ticket=nietlid

Kortom, doe er verstandig aan. En kies een alternatief.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 11:14
heb vorig jaar ook die grapjassen van younglife aan de lijn gehad. heb vriendelijk bedankt. Heb nu een spaarrekening bij de ABN geopend waar we gewoon ieder kwartaal de kinderbijslag voor de kleine opstorten. Rendement is niet maximaal, maar geeft wel zekerheid. Heb er geen zin in dat als mijn dochter 18 is en wil gaan studeren (wordt ook alleen maar duurder) ik haar moet vertellen dat het lastig wordt omdat de aandelen in elkaar zijn gestort en al het spaargeld is kwijtgeraakt (wie herinnerd zich Dexia niet).

Gezien mijn opleiding en werk heb in niet de verwachting dat ik over 18 jaar krap bij kas zal zitten, maar vind het wel relaxed als er dan gewoon een budget voor mijn dochter beschikbaar is om te studeren. Kan ik ook gewoon blijven doen wat ik wil zonder ergens rekening mee te hoeven houden :D

Dan maar wat minder rendement, maar volgens mijn berekening gaat ze op haar 18e zo'n 25.000 euro tot haar beschikking hebben om van te studeren. lijkt mij voldoende :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

f4stf0rw4rd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:39:
heb vorig jaar ook die grapjassen van younglife aan de lijn gehad. heb vriendelijk bedankt. Heb nu een spaarrekening bij de ABN geopend waar we gewoon ieder kwartaal de kinderbijslag voor de kleine opstorten. Rendement is niet maximaal, maar geeft wel zekerheid. Heb er geen zin in dat als mijn dochter 18 is en wil gaan studeren (wordt ook alleen maar duurder) ik haar moet vertellen dat het lastig wordt omdat de aandelen in elkaar zijn gestort en al het spaargeld is kwijtgeraakt (wie herinnerd zich Dexia niet).

Gezien mijn opleiding en werk heb in niet de verwachting dat ik over 18 jaar krap bij kas zal zitten, maar vind het wel relaxed als er dan gewoon een budget voor mijn dochter beschikbaar is om te studeren. Kan ik ook gewoon blijven doen wat ik wil zonder ergens rekening mee te hoeven houden :D

Dan maar wat minder rendement, maar volgens mijn berekening gaat ze op haar 18e zo'n 25.000 euro tot haar beschikking hebben om van te studeren. lijkt mij voldoende :)
Whoops .. see below

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb nu een spaarrekening bij de ABN geopend waar we gewoon ieder kwartaal de kinderbijslag voor de kleine opstorten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 11:14
Das nog eens servicegericht! :)

kinderbijslag is 180 euri per kwartaal. en vanaf 5 jaar gaat het naar iets van 225. Das dus per kind. Voor meer info zie de SVB site

edit: heb het nog eens op berekenhet.nl nagerekend. bij een gemiddelde inleg van € 72 per maand (72 kwartalen, waarvan 16 x 180 en 56 x 225) kom ik bij een rente van 3% op een bedrag van bijna 20.000 uit. Was dus iets te enthausiast, maar ben zeer voorzichtig geweest met de rente.

[ Voor 38% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 31-08-2006 15:27 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Tacoos
We zijn een stuk minder enthousiast geworden over dat sparen via Younglife, dus gaan we op zoek naar iets anders.
Waarschijnlijk gewoon bij een bank.
Als iemand iets interessants weet, hoor ik dat graag ;)

Pagina: 1