[MySQL] Loggen van failed attempts

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 23:07

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de laatste tijd een lastig probleem met MySQL.

Ongeveer 73% van alle connecties naar deze server failed, nu is dat geen probleem met de server, maar het zijn gewoon puur foute username/password combinaties.

Het gaat hier om een flinke database-server die in een shared hosting omgeving gebruikt wordt, dus het zijn niet maar 2 of 3 gebruikers die op dat systeem staan, het zijn er ongeveer 4000

Even gaan zoeken in alle scripts is uiteraard zoeken naar een naald in een hooiberg, daarom wil ik alle failed logins loggen zodat ik weet waar het vandaan komt.

Het probleem is namelijk, soms komen er ineens zo veel failed attempts, dat MySQL het niet meer trekt en er gewoon mee stopt. De daemon blijft wel draaien, maar accepteert niets meer.

Op Google vind ik wel wat, maar nergens een concreet antwoord of het wel mogelijk is.

Heeft iemand een idee?

Verwijderd

staat dat niet gewoon in de errorlog?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Nee, daar komt dat niet in te staan.

Ik heb ook "log-warnings" al aan, maar dan nog steeds niets.

Mijn server heeft nu al 100k failed attempts gehad met in totaal 120k attempts. Er staan in mijn errorlog maar 100 regels ofzo, gaat over gecrashte tabellen e.d.

Ik kijk in de goede log, daar ben ik 100% zeker van.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Via Google zag ik dat je op Webhostingtalk dezelfde thread hebt lopen. Mocht het loggen van queries via -log niet lukken, kun je ook kijken naar PHP's logging. Als webhoster zullen waarschijnlijk de meeste MySQL-logins via een PHP-script gedaan worden. Daarvoor kun je kijken naar log_errors en error_log in php.ini.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Dat is inderdaad ook een goed idee, ik zal daar eens naar kijken.