Mensen die wel eens eerder een topic van mij hebben gelezen, weten dat ik last heb van rsi gerelateerde klachten en dat ik dit probeer aan te pakken. Nu is het zo dat ik inmiddels 3 jaar als programmeur werk en de indruk krijg dat systeem- en netwerkbeheerders minder uren achter het beeldscherm vertoeven, maar juist vaker communicatief bezig zijn.
Ik krijg een takenlijst met dingen die ik moet programmeren en zit vervolgens dagen achtereen 8 uur per dag de handel te coderen, terwijl de systeembeheerder hier backup's gaat ophalen, mensen helpt met hun laptops, naar de servers kijkt, etc. Oftewel, ik begin jaloers te worden
Hier komt bij dat ik vanwege mijn functie sowieso al veel van netwerken / Active Directory / etc weet en voor mijn hbo zelfstudie nog een MCSA ga doen voor extra studiepunten.
Wat ik nu wil weten is, klopt de indruk die ik hiervan heb? Zit je bij beheer werkelijk minder aan 1 stuk door achter de pc, of is dit ook weer net afhankelijk van de situatie?
Tevens zou ik graag willen weten hoe andere programmeurs hun werk ervaren. Is het bijv normaal om altijd maar dag in dag uit code te blijven kloppen?
Enlighten me
Ik krijg een takenlijst met dingen die ik moet programmeren en zit vervolgens dagen achtereen 8 uur per dag de handel te coderen, terwijl de systeembeheerder hier backup's gaat ophalen, mensen helpt met hun laptops, naar de servers kijkt, etc. Oftewel, ik begin jaloers te worden
Wat ik nu wil weten is, klopt de indruk die ik hiervan heb? Zit je bij beheer werkelijk minder aan 1 stuk door achter de pc, of is dit ook weer net afhankelijk van de situatie?
Tevens zou ik graag willen weten hoe andere programmeurs hun werk ervaren. Is het bijv normaal om altijd maar dag in dag uit code te blijven kloppen?
Enlighten me
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.