Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Directadsl mailrelay buffer

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 18:02
Ik heb direct-adsl internet van KPN, en heb een eigen domein waarvoor ik mijn mail zelf thuis wil hosten.
Omdat KPN poort 25 blocked hebben ze een mailrelay server staan.
Om de eigen mailserver en DNS te configureren heeft KPN een handleiding op hun support pagina gezet:Directadsl mailrelay guide

Dit heb ik allemaal gedaan en de email werkt ook naar behoren. Echter gaf ik enige tijd geleden mijn server een reboot voor patches en dergelijke, en ook op dat moment stuurde ik een testmail vanaf een xs4all mail account, dit om te testen of de mailrelay server ook de mail netjes zou bezorgen als mijn exchange server even niet bereikbaar was.
Dit blijkt dus niet het geval te zijn, ik heb het later nog 3x geprobeerd maar geen van de drie mails is ooit aangekomen, en ook op het xs4all mail account heb ik nooit een melding gezien dat de mail onbezorgbaar was.

Omdat ik wilde uitzoeken waarom dit niet werkte heb ik contact opgenomen met KPN en kwam uit bij de helpdesk / storingslijn. De vrouw die ik kreeg begreep er helemaal nix van, en na een kwartier (en ondertussen steeds overleg met een technicus) vertelde ze me dat ik op kpnadsl.nl/support moest kijken en het mailrelay document moest lezen.
Toen ik vervolgens vertelde dat ik dat gedaan had en dat het allemaal werkt, alleen de "buffer" niet functioneerd kreeg ik te horen dat ze me daar niet mee konden helpen en dat ze daar geen ondersteuning op bieden.

Ik zit nu dus vast en vroeg me af of er hier misschien mensen zijn die hier ervaring mee hebben en misschien tips hebben hoe dit op te lossen is :?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je zou eens kunnen proberen om vanaf je mailserver te telnetten naar de mailrelay en het commando "ETRN" in te voeren.

• NoReseth
220 smtp50.wxs.nl ESMTP Sendmail 8.12.10/8.12.10; Fri, 1 Sep 2006 08:12:32 +0200
ETRN
502 5.7.0 Sorry, we do not allow this operation
Ik kreeg gister laat in de middag eindelijk wat mail door van de buffer van dinsdag ,dit houdt dus in dat hij ruim 3 dagen wacht voordat hij het opnieuw probeerd, maar het dus wel lijkt te doen.

Maar het is toch niet echt normaal dat de eerste retry pas na een dag of drie is |:(
KPN is niet te bereiken , dus ik kan ook geen vraag indienen of dat korter mogelijk is O-)

[ Voor 9% gewijzigd door NoReseth op 01-09-2006 08:14 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44

Croga

The Unreasonable Man

KPN stelt het heel erg eenvoudig:

Ja, je mag een eigen mailserver draaien, om open relays te voorkomen is daar een mailrelay server voor opgezet.
Nee, KPN bied hier geen enkele ondersteuning op. De dienst wordt aangeboden "as is".

Dit is in ieder geval wat ik van Planet te horen kreeg toen ik vragen had over dezelfde dienst....

• NoReseth
Croga schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 08:20:
KPN stelt het heel erg eenvoudig:

Ja, je mag een eigen mailserver draaien, om open relays te voorkomen is daar een mailrelay server voor opgezet.
Nee, KPN bied hier geen enkele ondersteuning op. De dienst wordt aangeboden "as is".

Dit is in ieder geval wat ik van Planet te horen kreeg toen ik vragen had over dezelfde dienst....
Als je als beheerder zoiets configureerd dan wil je het toch ook goed doen (ik wel tenminste).
En dan ga je toch geen retry op 3 dagen zetten |:( , maar goed het zal wel aan mij liggen zeker :P

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-10 15:37
heb ook een mailserver achter de mailrelay zitten van PTT. Ook ervaren dat er een delay is van zeker 3 dagen. Onacceptabel zou je zeggen als je de mogelijkheid wel biedt om een mailserver te draaien.

Want leg het eens uit bij een storing je je mail wel krijgt maar pas na 3 dagen!

Iemand inmiddels al een truuk bedacht om de buffer eerder te legen ?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:12
rotjeknor54 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:23:
Iemand inmiddels al een truuk bedacht om de buffer eerder te legen ?
Geen idee of dit het is, maar bij de mailrelay die ik gebruik als m'n server onderuit ligt kan ik de buffer legen met een ETRN commando via telnet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
telnet relay0.transip.nl 25
Trying 80.69.67.21...
Connected to relay0.transip.nl.
Escape character is '^]'.
220 relay0.transip.nl ESMTP
helo <MijnDomeinnaam>.net
250 relay0.transip.nl
etrn <MijnDomeinnaam>.net
250 Queuing started
quit
221 Bye

... de mail wordt dan direct doorgestuurd van de relay naar m'n server.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44

Croga

The Unreasonable Man

urrr... en jij denkt dat je telnet toegang kunt krijgen tot de KPN mailrelay server?.... Ik zou er niet op rekenen....

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Euh, je kunt naar iedere mailserver telnetten op poort 25 hoor . . .

Als die niet openstaat kan ie ook geen mail ontvangen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1