[performance] Palomino 1800+ vs. Celeron D 2.4

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 08:19
Ik ben opzoek naar de performance verschillen tussen deze beide processoren.
Tot noch toe niet gevonden omdat de Celeron een redelijk nieuwe CPU is en de Palomino al tijden niet meer verkocht wordt.

Wat ik eigenlijk wil weten is hoe ik deze 2 met elkaar kan vergelijken. Ik heb beiden tot mijn beschikking om een thuis-servertje op te zetten die Apache, FTP, Winmail, downloads, Shoutcast streaming, videobewerking (avi to dvd rendering) en PRTG (freeware SNMP graph tool) voor zijn rekening neemt...
DDR geheugen, PCI SATA RAID zorgen voor verder dezelfde opstelling, dus het komt puur op CPU aan.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 10:49

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Misschien pcmarks draaien?

Iets meer info;
meuktracker: PCMark05 build 1.1.0

De scores krijg je als ik het goed heb apart dus ook voor je CPU.

Suc6!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Ik denk dat er weinig verschil is. Beide zijn traag. Upgraden heeft niet veel zin, als je echt winst wilt hebben (meer dan laten we zeggen 10% oid) danmoet je toch echt een nieuwere CPU hebben. Ik heb zelf ook een palomino 1800+ staan. Daar zit dan 1024 MB in (en dat werkt wel lekker). Toen ik een tijd geleden een NIEUWE pc bij iemand moest instellen met maar 256MB en een celeron op 2.66 GHz merkte ik een verschil. Mijn 4 jaar oude PC liep op alle punten rondjes om die gloednieuwe pc, hoe vaak kreeg ik bij het instaleren geen wit scherm, moest ik op het laden wachten... Ik weet niet hoeveel ram je hebt,maar ram upgrade heeft meer zin dan overstappen op een celeron denk ik.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Voor thuisserver is het misschien ook handig om naar het energiegebruik te kijken ;)

Anyway, de performance kan je door benchmarken makkelijk testen. Daarom gaat je topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.