Internet verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Hey mensen.
Sinds kort heb ik een probleem. Onlangs hebben wij een nieuwe router moeten aanschaffen omdat de oude helemaal naar ze grootje was (waarschijnlijk door blikseminslag in de buurt ofzo). Sinds we die router er tussen hebben, valt elke dag minstens 1 keer de verbinding weg met het internet. Het netwerk doet het dan wel gewoon maar we krijgen maar geen internet. Een druk op de renew knop in het admingedeelte biedt uitkomst, maar om nou te zeggen dat dat een goede oplossing is aangezien het elke dag gebeurt. Ikzelf denk dat het aan het dynamische IP van de verbinding van casema die we hebben ligt, maar ik heb de router ingesteld met de wizard voor ons abbonement. Ik heb niet al te veel verstand van netwerken.

Even wat gegevens:

Router: Sitecom WL-160
ISP: Casema
Abbo: Multi

Overigens heb ik de pc's in het netwerk een vast IP gegeven, dit omdat ik met een automatisch IP en DNS op een of andere manier nooit EN het internet EN het netwerk aan de praat krijg.

Leegte

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 11:18
Hmm het lijkt erop dat je IPadres verloren gaat op de WANkant waardoor je geen verbinding meer krijgt en een nieuw IP moet aanvragen voordat je weer erop kan. Als je een ping laat lopen naar de WANkant van je router(start >> uitvoeren >> cmd >> ping <Jouw WAN IP adres> -t). Als de verbinding uitvalt kan je zien of de router daadwerkelijk zn WAN adres verliest. Als dit het geval is zou je kunnen proberen een statisch IP adres in de router te zetten. Heb je al contact gehad met Casema zelf hierover? Zo ja, wat geven hun aan?

• Kiwiknaapje
Nee nog geen contact gehad met casema. Wat je zegt is:

Als de verbinding weer eens uitgevallen is pingen naar m'n externe ip?

Leegte

Verwijderd

Wat je ook kan doen is naar het adres 192.168.100.1 in je browser gaan.
Dan kan je de logs en status bekijken van het motorola modem van casema.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 11:18
Kiwiknaapje schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:01:
Nee nog geen contact gehad met casema. Wat je zegt is:

Als de verbinding weer eens uitgevallen is pingen naar m'n externe ip?
Ja, om te kijken of je router het IP verliest.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 19:23

jhu

Kiwiknaapje schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:48:
Sinds kort heb ik een probleem. Onlangs hebben wij een nieuwe router moeten aanschaffen omdat de oude helemaal naar ze grootje was (waarschijnlijk door blikseminslag in de buurt ofzo). Sinds we die router er tussen hebben, valt elke dag minstens 1 keer de verbinding weg met het internet. Het netwerk doet het dan wel gewoon maar we krijgen maar geen internet. Een druk op de renew knop in het admingedeelte biedt uitkomst,
Hmm, dit klinkt bekend. Woon je toevallig ook in Delft?

Ik heb precies hetzelfde sinds een 1.5 week ofzo.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Verwijderd

Mijn broertje had ook zo'n sitecom, ook met internet naar casema.

Ik bleef daar langs komen omdat z'n internet het weer niet deed. Mijn broertje weet bizar weinig van ict gerelateerde zaken, dus kon in een week een paar keer langs komen om het weer te fixen. Ben zelf ict'er en heb de oorzaak niet kunnen vinden. Nu is het met sitecom zo dat ze vaak andere chipsets in hun apparatuur bouwen. Het is maar wat ze het goedkoopst kunnen krijgen.

Uiteindelijk na veel gedoe, heb ik hem gezegd dat ie maar goede spullen moet kopen, want ik had geen zin meer om voor z'n sitecom meuk een paar keer per week langs te komen.

Hij is terug gegaan naar de winkel, de boel omgeruild voor linksys..... ik heb het vervolgens even voor 'm aangesloten en sindsdien heeft ie nooit meer problemen.

Moraal van het verhaal: koop geen sitecom.

Nou krijg je natuurlijk weer reacties als "Ik heb ook sitecom en het werkt als een zonnetje"... Ja dat zeg ik net, sitecom heeft vaak verschillende chipsets, met mazzel heb je dus een goede te pakken.

• Kiwiknaapje
jhu schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:13:
[...]

Hmm, dit klinkt bekend. Woon je toevallig ook in Delft?

Ik heb precies hetzelfde sinds een 1.5 week ofzo.
Nope in Leusden (ongeveer Amersfoort)

Leegte

Verwijderd

Ik zit in Nootdorp, op een steenworp afstand van Delft en heb er ook zo'n beetje de laatste maand last van gehad. Zelfde combinatie: Casema-abonnement en een sitecom router. Of het met de hoeveelheid onweer van de laatste tijd te maken heeft weet ik niet, maar mijn sitecom router was wel over de zeik; had verbinding met de kabelmodem die was ingelogd, maar binnen het netwerk kreeg ik geen internettoegang.

Vannacht heb ik de instructies opgevolgd op de sitecom website. Eerst een update gedaan van de firmware van mijn router, daarna de stekker er de hele nacht uitgelaten en ook de kabelmodem losgekoppeld, zodat die weer met een nieuwe IP-adres zou inloggen. Het probleem lijkt nu voorbij te zijn (knock knock).

Wouter
Pagina: 1