Canon i560 aan PC niet te bereiken via Macbook

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Heee!

Na 2 zware introdagen ben ik voor de zoveelste keer weer gaan stoeien met het printen via het netwerk... Bestanden delen gaat super, maar het delen van de printer krijg ik maar niet aan de praat...
Ik zal het stukje bij beetje uitleggen...

Netwerkschets:

PC (Canon i560 printer) --------------------- Linksys WAG345G - - - - - - - - - - - - Macbook
UTP Wireless

Details printer:

Volgens mij een vrij standaard printer wat altijd goed heeft gefunctioneerd aan mijn XP machine, USB 2,0 tja, verder een standaard printertje dus!

Wat heb ik geprobeerd en wat zijn de symptomen?

- Dit (ook de andere pagina's)
- En dit

Allebei geen effect, hij vind de printer wel in het netwerk, maar er is geen Gimp driver voor.. Althans, bij mij staat er geen i560 in het lijstje, ik heb verscheidene andere printers geprobeerd (wel van Canon natuurlijk) maar ook dat mocht niet baten.. Wanneer ik als printerdriver de Canon BJC 6200 aangaf (en nog 2 die ik zo niet herriner) dan begint hij met het versturen van de data, maar geeft hij de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/2157/afbeelding1ur4.th.png

Deze zie ik nadat hij tot 18% laad...

Daarnaast heb ik ook andere GIMP drivers geprobeerd (4,2,7, non beta itt de 5,0,2 die beta waren) maar dit heeft geen enkel resultaat...

Zucht.. iemand enig idee? Het zou toch moeten werken, printer is redelijk recent!

Alvast bedankt!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

Wat voor naam heb je de printer gegeven bij het sharen?

In het eerste artikel dat je noemt, gebruikt de persoon PhotoSmart als naam... ik zou een korte naam kiezen alles in caps of kleine letters :)

Heb je het overigens ook andersom geprobeerd? Puur om te kijken of het geen netwerk issue is, dus je printer op je macbook en dan vanaf je pc printen. (Misschien overbodig...aangezien je het niet zo gaat gebruiken.)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• JeroenGans
Nitai schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:34:
Wat voor naam heb je de printer gegeven bij het sharen?

In het eerste artikel dat je noemt, gebruikt de persoon PhotoSmart als naam... ik zou een korte naam kiezen alles in caps of kleine letters :)

Heb je het overigens ook andersom geprobeerd? Puur om te kijken of het geen netwerk issue is, dus je printer op je macbook en dan vanaf je pc printen. (Misschien overbodig...aangezien je het niet zo gaat gebruiken.)
heee! Bruut! Hij print in ieder geval.. moet alleen even met goede drivers klieren, want nu komt het eruit in zwart wit en heel klein.. Ik gebruikte eerst als share naam"Canon i560", dit heb ik veranderd in i560 en dat werkt wel! :d

Iemand enig idee wat een goede vervangende driver is voor deze printer (en waar ik die vndaan kan halen?), blijkbaar wordt de i560 niet onderstuend.. :s

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/1628/afbeelding2ha2.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/6941/afbeelding6tg5.th.png

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenGans op 31-08-2006 11:09 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

Nitai

Live the life you love.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• JeroenGans
Jups.. had geen enkel effect.. driver kwam niet voor in t lijstje...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met m'n Canon i550. M'n opstelling is precies dezelfde als die van jou, met als enige probleem dat ik geen driver vind. Het enige wat wel lukt is de printer rechtstreeks op m'n PowerBook hangen en de driver van de Canon-site te installeren. Voor een netwerkprinter werkt dit blijkbaar niet.

Ik heb wel eens een try-out-versie van een third-party-driver geprobeerd, en dat werkte wel, maar die kon je slechts 30 dagen gebruiken. Daarna moest je er 70 euro voor betalen, en dan deed ik liever nog wat moeilijk door m'n te printen bestanden over te zetten via het netwerk en via m'n Windows-pc te printen.

Volgens mij heette dat PrintFab, kan je vinden via Versiontracker.com
Pagina: 1