Thomson Router -> VMWare VM's netwerkverbinden werken niet

Pagina: 1
Acties:

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Het probleem is als volgt. Wij hebben hier een aantal VMWare machine's met daarop Debian. Hierop draait Apache met SVN. Deze machine's zijn in het locale netwerk prima benaderbaar. Commit, update e.d. gaan uitsteken. Echter, deze machine moet ook van buitenaf bereikbaar zijn. Daarom hebben wij op onze Thomson ADSL modem/router een portforwarding gemaakt. Deze werkt echter niet.

Wat hebben wij al geprobeerd:

Machine's rebooten.
Modem rebooten (onder het mom: 'je weet maar nooit')
Nieuwe VM met een volledig kale versie van Debian. Verbinden met SSH server van buitenaf werkt niet.
Wijzigen IP naar een ander nummer.

De storing doet zich voor vanaf maandag. Daarvoor werkte alles uitstekend...

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Iets meer informatie misschien?

VM network, NAT of Virtual Switch?
Kun je van buiten nog wel fysieke servers bereiken binnen je netwerk?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• rjeggens
_DH schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:57:
Iets meer informatie misschien?

VM network, NAT of Virtual Switch?
Kun je van buiten nog wel fysieke servers bereiken binnen je netwerk?
Ja.. een andere linux server is vanuit buiten, dmv. dezelfde instellingen in de router (op ip# na dan) wel bereikbaar.

Ik heb geen idee wat je met VM network of Virtual Switch bedoelt. NAT gebruiken we wel.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

rjeggens schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:12:
[...]

Ja.. een andere linux server is vanuit buiten, dmv. dezelfde instellingen in de router (op ip# na dan) wel bereikbaar.

Ik heb geen idee wat je met VM network of Virtual Switch bedoelt. NAT gebruiken we wel.
Zitten de virtuele servers in het zelfde subnet als de fysieke servers?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• rjeggens
_DH schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:15:
[...]

Zitten de virtuele servers in het zelfde subnet als de fysieke servers?
Ja.. Alles zit in 192.168.0.x... we hebben het, wat dat betreft, erg simpel gehouden

• JackBol
  • Niet online

JackBol

rjeggens schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:28:
[...]

Ja.. Alles zit in 192.168.0.x... we hebben het, wat dat betreft, erg simpel gehouden
Dus je portmappings naar fysieke servers werken wel, maar je portmappings naar virtuele servers werken niet?

Kun je vanaf de viruele servers een site op internet pingen?

Post eens de ip adressen van je fysieke en virtuele servers, en je portmappings tabel.

• rjeggens
_DH schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:42:
[...]

Dus je portmappings naar fysieke servers werken wel, maar je portmappings naar virtuele servers werken niet?

Kun je vanaf de viruele servers een site op internet pingen?

Post eens de ip adressen van je fysieke en virtuele servers, en je portmappings tabel.
Klopt.. op fysieke servers werken ze wel, virtuele niet.

Goed punt, je kunt idd op de Virtuele servers geen sites op internet pingen.... Dat had ik vergeten te testen :/

IP fysieke linux server: 192.168.0.23
IP virtuele linux server: 192.168.0.28

Portmapping tabel:
Inside AddressOutside AddressProtState
192.168.0.23:8080unspecified:8080tcpNONE
192.168.0.28:8080unspecified:8100tcpNone

[ Voor 5% gewijzigd door rjeggens op 31-08-2006 10:59 ]

• rjeggens
Opgelost!

het probleem zat hem erin dat ik vergeten was dat ik maandag de DHCP server had aangepast om een kleinere range aan nummers uit te geven (hij was bezig dubbele nummers te verstrekken). Daarop heb ik de range van de servers uitgesloten en deze voorzien van static adressen. Echter, was ik vergeten om in het bestand /etc/network/interfaces de 'gateway' regel toe te voegen.

Dank voor jullie hulp, we waren al ruim een dag bezig met blind staren....
Pagina: 1