Toon posts:

xs4all of planet internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een abonnement bij hetnet. Hier is voor mij de upstream te weinig
dus ben ik op zoek naar een andere provider.
Helaas zijn niet alle providers beschikbaar voor mij, en moet ik nu kiezen tussen
xs4all en planet internet.
Ik wil minimaal 768 upstream. De prijzen en aanbiedingen zijn ongeveer hetzelfde maar weet niet
wie ik moet kiezen. Wie heeft er goede of slechte ervaringen met beide?

alvast bedankt! :)

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Xs4all heeft als voordeel dat zij ook nog uitstekende nieuwsgroepen hebben.

Portfolio

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

xs4all heeft nog veel meer leuke dingen als je een beetje wil klooien met computers in het algemeen.
  • toegang tot unix servers
  • 2 gratis voip nummers
  • goede newsserver
  • eigen hostname op xs4all domein.
  • geen gezeik :p
  • ipv6 subnet. Zelf heb ik een /48 ipv6 subnet gekregen

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 22:16

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Het netwerk is gelijk, de snelheid is gelijk het aantal storingen is gelijk, het verschil is dat Planet jaren geleden al heel groot is gegroeid en Xs4all sinds 'kort', ik ben zowel zakelijk als privé weggegaan bij Xs4all, omdat het blijkbaar (hoe het sinds de zomer is weet ik niet) onmogelijk is om binnen 10 minuten iemand aan de lijn te krijgen, terugbelafspraken niet worden nagekomen en dat je wordt geblokkeerd omdat we een open-relay zouden hebben, maar als je dan gaat navragen kunnen ze je niet eens vertellen wanneer je dat dan wel niet deed want dat schent de privacy 8)7 , na heel lang zeuren (1 week) werd er verteld dat we overlast veroorzaakten op het moment, dat er helemaal niets was aangesloten op de router (een alcatel 510).

Duizenden mensen zweren bij Xs4all, minstens zoveel mensen zweren bij Planet. Het enige verschil is dat het het laatste jaar een beetje rommelde bij Xs4all (vrienden/kenissen/familie/collega's met dezelfde soort ervaringen). Maar tegenover mijn ervaring staan honderden succesverhalen, ben zelf ook al jaren klant bij Planet, en vroeger duurde het daar uren voordat de telefoon werd aangenomen, tegenwoordig max. 2 minuten (mijn ervaringen dan).

[ Voor 10% gewijzigd door Gover op 31-08-2006 09:52 ]

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik kan alleen voor XS4all spreken, want ik heb nooit geen andere provider gehad (behalve UPC |:( ) en alleen maar lof voor hun. Nooit gezeik, áls het dsl signaal er al uit ligt, is dat op teletext te lezen (makkelijk, want dan weet je dat het niet aan je eigen apparatuur ligt)

Functionaliteit:
stuk of 5 mailboxen van 500 mb, goed spamfilter, verbruiksstatistieken ( :P ) en gratis legale av en firewall van mcafee.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59

The Legend

*Plop*

[..]

[ Voor 97% gewijzigd door The Legend op 19-09-2006 16:18 . Reden: Niet door mij gepost, vergeten uit te loggen. ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 21:21
Gover schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:49:
Het netwerk is gelijk, de snelheid is gelijk het aantal storingen is gelijk, het verschil is dat Planet jaren geleden al heel groot is gegroeid en Xs4all sinds 'kort', ik ben zowel zakelijk als privé weggegaan bij Xs4all, omdat het blijkbaar (hoe het sinds de zomer is weet ik niet) onmogelijk is om binnen 10 minuten iemand aan de lijn te krijgen, terugbelafspraken niet worden nagekomen en dat je wordt geblokkeerd omdat we een open-relay zouden hebben, maar als je dan gaat navragen kunnen ze je niet eens vertellen wanneer je dat dan wel niet deed want dat schent de privacy 8)7 , na heel lang zeuren (1 week) werd er verteld dat we overlast veroorzaakten op het moment, dat er helemaal niets was aangesloten op de router (een alcatel 510).
Ik heb nou precies het tegenovergestelde, uren wachten op de helpdesk bij planet terwijl ik bij xs4all binnen 5 minuten geholpen wordt(en nog tegen lokaal tarief ook).... en mijn ervaring leert dat de helpdeskers bij xs4all meer kennis van zaken hebben en een stuk professioneler overkomen dan degene bij planet.

Daarbij komt dat je idd geen open relay kan hebben bij planet omdat poort 25(smtp) inbound geblokkeerd is, wil je dus een eigen mailserver draaien dan moet je gebruik maken van hun mailserver om het vervolgens naar jou mailserver te laten doorsturen.

5564

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik had een tijdje geleden een probleem met mijn mailserver. XS4all stuurt mail voor je subdomein door via xs4all. Binnen 30 minuten had ik een uitdraai van de log van hun mailserver die aangaven dat het echt fout bij mij zat :p

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

XS4ALL is een prima provider. Zit er zelf nu 2 jaar en ons bedrijf zo'n 5 jaar. Zelden of nooit een probleem met de lijn. Allerlei extra services.

Maar helaas alleen via het KPN netwerk te krijgen, dus relatief prijzig tov de snelheid die je krijgt. 40 euro (Lite-abo) voor 3Mbit down, 512Kbit up blijft toch een fors bedrag in deze dagen (een jaar of 3, 4 geleden zou je natuurlijk een moord doen voor zo'n snelheid, maar tijden veranderen).

Ik had vroeger Kabelfoon en ben daar weggegaan vanwege hun belachelijke datalimieten, maar die bestaan nu niet meer en ze bieden nu voor 40 euro 12Mbit down en 1Mbit up. Dat is dus 4x zo snel down en 2x zo snel up. Toch wel weer verleidelijk om weer terug te gaan moet ik zeggen.

Planet is ook OK, minder extra services maar wel iets goedkoper.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03-2025
Toen ik nog thuis woonde hadden we een abbo bij planet, nooit problemen maar ook niet meer dan internet. Nu woon ik niet meer thuis en ben ik 2 jaar bij Xs4all, wat ik zelf een groot voordeel van deze provider vind is de gratis toegang tot hun newsserver, newszilla! verder weinig verschil met planet!

Verwijderd

Hoe is het tegenwoordig met de nieuwsserver van xs4all gesteld? Vroeger was de retentietijd niet al te hoog. Dit betekend dat ik na 10 dagen vooral corrupte posts binnenhaalde. Of dat nu zo is...

• Gover
  • Laatst online: 24-01 22:16

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Het ging me er niet om of ik een open-relay kan draaien, daar heb ik een plekje voor bij de hostingprovider, het gaat er meer om dat Xs4all Abuse mij afsloot van internet wegens het draaien van een open-relay op het moment dat er geen hardware aangesloten was behalve het Alcatel modem. En dat is op zijn minst vreemd te noemen, daarnaast vind ik het niveau van de Planet medewerkers (zal wel mazzel hebben gehad) gestegen, het niveau van Xs4all is gedaald. Maar hoe ze ten opzichte van elkaar zijn kan ik niet beoordelen. Daarvoor bel ik te weinig.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Overigens krijg je bij XS4All ook filnk wat mobiele functionaliteit zoals een inbelacount met je adsl credentials. Lach me maar uit, maar ik heb het al regelmatig gebruikt! Als er ECHT geen internet voor handen is, gewoon even de RJ11 uit de telefoon en in de laptop prikken, voor je broodnodige portie TCP/IP. Ook krijg je een uur KPN/T-Mobile hotspot access per maand met de zelfde credentials. Makkelijk als je in de trein van maastricht naar a'dam zit. Kan je elk station een nieuwe reeks websites openen zodat je tussendoor wat te lezen hebt! (Gebruik ik nu niet meer omdat ik nu UMTS hebt)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Ceaser
  • Laatst online: 10-02 17:18
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:11:
Hoe is het tegenwoordig met de nieuwsserver van xs4all gesteld? Vroeger was de retentietijd niet al te hoog. Dit betekend dat ik na 10 dagen vooral corrupte posts binnenhaalde. Of dat nu zo is...
Mijn meeste posts download ik na 14 dagen net zo compleet binnen als na bv. 2 dagen. retentie verschilt wel redelijk, die 14 dagen gaat altijd wel, soms haal je ook nog wel iets na 3 weken nog binnen maar soms ook niet. snelheid is altijd volledige bandbreedte van de lijn(tegen de 6mbit)

--edit--
grootste verschil in standaard services tussen xs4all en planet is denk ik voornamelijk de ubermailbox(500mb tegen 20mb) en 10 aliassen per box ipv 5.
en als extratje denk ik wel de 2 voip nummers.

[ Voor 15% gewijzigd door Ceaser op 31-08-2006 10:36 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik denk dat ik nu zo'n 7 a 8 jaar gebruik maak van XS4ALL, al sinds dat ze via de normale telefoonlijn internet aan de man brengen.

Toen er adsl beschikbaar werdt in mijn gebied ben ik direct overgestapt, en sindsdien heb ik er in totaal nog geen uur uitgelegen, de keren dat ik de helpdesk nodig had nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten.

Moet wel zeggen dat de service iets minder is geworden sinds ze een dochterbedrijf van kpn zijn geworden, dus als je nu poblemen hebt met je lijn kom je bij KPN terecht voor hulp en niet meer bij XS4ALL. Opzich niet slecht maar je moet wel laten merken dat je er iets van weet anders schepen ze je te snel af bij de KPN helpdesk.

Voordelen van XS4ALL

- In 7 a 8 jaar nooit grote problemen gehad.
- Leuke extra diensten (Webdisk, Newszilla, goede opties mailboxen, IPV6, geen datalimiet)
- Doen niet moeilijk over eigen servertjes draaien.
- Kundige helpdesk.
- Je kunt inbellen met 56k/mobiele tel om te internetten via laptop etc.
- Persoonlijk voordeel van xs4all, deze levert mij gewoon 12mbit terwijl andere providers dat niet doen omdat de ze de lijnsnelheid niet konden garanderen (terwijl het wel gewoon werkt)

Nou heb ik ook een jaar of 5 ervaring met Planet internet, en moet zeggen dat deze niet zo positief is.

Mijn opa wilde ook internet, hij zat al bij planet via een inbel abbo, dus dacht het simpel te houden en de overstap naar planet adsl te nemen. Dit was een ramp, al vanaf het begin liep alles fout (we zullen wel verschrikkelijk veel pech hebben gehad)

Ten eerste wist Planet ons te vertellen dat er op dat adres geen adsl mogelijk was (maar de buurman had het wel) , terwijl dit voor andere providers wel mogelijk was, na gebeld te hebben met de Planet helpdesk, die toen nog helemaal bagger was uiteindelijk toch gelijk gekregen en het process werdt gestart.

Na ongeveer 4 weken niets gehoord te hebben toch maar eens bellen en ze wisten van niets...
Dus het hele gedoe begon weer van voor af aan. Toen maar gedreigd dat we naar XS4ALL zouden overstappen omdat die wel snelle service had etc, na 1 week hadden we ineens een doos met de prachtige Speedtouch Home, na het aansluiten van de modem geen linesync dit kon langer duren dus we hebben nog 1 week gewacht. 1 week later nog een keer proberen weer niets, toen maar weer met Planet gebeld, we bleken geen klant te zijn... na een behoorlijk lange tijd aan de telefoon gehangen te hebben toch maar weer klant te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, mijn ervaringen met Planet zijn ronduit slecht zowel in het verleden als in het heden, XS4ALL daarentegen is voor mij de beste helpdesk.

Ik weet dat niet iedereen slechte/goede ervaringen hebben deze ISP's natuurlijk, een hoop van de reacties zijn persoonlijke ervaringen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

vroeger haalden we tot 10 dagen, dus de retentietijd is toch aardig vooruit gegaan. 2 weken is vrij netjes voor een newsserver. scheelt weer de aankoop van een professionale newsserver als eweka of tweaknews, al is het bedrag maar 7.50 / 8 euro per maand...

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 11:03 ]

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:27

Poekie McPurrr

Mreoww~

Gover schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:49:
ben zelf ook al jaren klant bij Planet, en vroeger duurde het daar uren voordat de telefoon werd aangenomen, tegenwoordig max. 2 minuten (mijn ervaringen dan).
Gisteren Planet proberen te bereiken, na een half uur maar opgegeven. Deze ochtend duurde het zo'n 10 minuten voor ik er een aan de lijn had.

Ik zit nu zelf bij XS nadat ik bij Planet een verbindingsprobleem had wat volgens hun niet bestond maar wat bij mij in de praktijk betekende dat ik elke avond een paar keer geen verbinding had, wat erg irritant is als je online bezig bent met iets wat daar niet tegen kan.
Service van planet als je ze eenmaal aan de lijn hebt is redelijk, de reden dat ik ze deze week belde was omdat ze mijn abo bij hun niet stopgezet hadden ondanks vele beloftes dat dit helemaal geregeld zou worden. Krijg nu voor zo'n 2 maanden geld terug (zeggen ze) en mijn abo zou nu toch echt stopgezet zijn (zeggen ze).
Sinds ik bij xs zit geen problemen met verbindingen meer en het *lijkt* er ook dat de lijn sneller is (hoewel ze beide zelfde netwerk gebruiken).

Oh ja, verbindingsprobleem lag niet bij hardware, met diverse modems (en pc's) de boel getest maar probleem bleef, technische dienst begreep er ook geen hol meer van.

Le Meow

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal.
Mijn besluit is genomen :)

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:01
En, wat is het geworden...

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hehe laat ons nou niet in spanning !!! vertel vertel wat is het geworden !!

• DJ
  • Laatst online: 10-02 12:15

DJ

Ik ben hard aan het twijfelen aan mijn Chello verbinding. Ik zit al sinds 2000 bij Chello en heb een Chello Classic verbinding in Eindhoven. Tot een paar weken geleden (vrijwel) nooit problemen gehad en de snelheden van 8MBit/1MBit worden door mij probleemloos gehaald.

De laatste paar weken echter is de packetloss omhoog geschoten (al is het sinds afgelopen zaterdag weer redelijk stabiel). Ik had soms 80% packetloss!! En als je dan het kabelmodem (Motorola Surfboard) resette (uit/aan, of via webinterface) dan was de verbinding even 5 minuten stabiel voordat hij weer instortte . . .

De helpdesk bel ik niet meer sinds ik een jaar of twee geleden erachter gekomen was dat ik meer kennis had van hun verbindingen dan de helpdeskers zelf ;)

Ik ben nu dus aan het kijken naar andere verbindingen en XS4ALL is wel een duidelijke voorkeur. Alleen de prijzen zijn een tegenvaller. Zakelijk heb ik ook veel contact gehad met XS4ALL voor klanten en het was altijd goed. Je kan zelfs leuke grapjes maken met die mannen ;) moet je bij Chello eens proberen . . .

Zijn er mensen in Eindhoven die XS4ALL hebben (en dan ook nog de Ultra verbinding)? Is dat een beetje stabiel?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

mocht je student zijn, surfsneladsl heeft leuke ADSL abonnementen, met goede upstream, -en- meerdere IP adressen(!), en uiteraard een nieuwsserver met 2 weken behoud-tijd

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor laptopgebruikers heeft Xs4all een duidelijk meerwaarde. Xs4all biedt secure POP (SPOP) en secure SMTP (SSMTP) waarmee je op openbare netwerken veilig kunt emailen, Planet biedt deze diensten niet waardoor de kans aanwezig is dat je email op openbare netwerken wordt meegelezen. Daarbij biedt Xs4all shellservers aan waarmee je beveiligde tunnels maken kunt. Je kunt hiermee bijvoorbeeld je MSN of Imap (ook zoiets handigs wat enkel Xs4all biedt) verkeer versleutelen.

Xs4all en Planet gebruiken inderdaad beiden het stabilie KPN netwerk, maar ze hebben beiden hun eigen servers en meuk waardoor het mogelijk is dat Xs4all plat ligt terwijl Planet door blijft gaan, of andersom.

Maar je hebt je keuze al gemaakt zie ik :P

🌞🍃

• DJ

DJ

Tsja, XS4ALL heeft bij mij gewoon de voorkeur. Ik ben zelf ook werkzaam in de ICT (duh) en weet dus wat ik wil. Ik wil dan ook niet behandeld worden als de eerste de beste consument, en bij XS4ALL krijg ik in ieder geval het gevoel dat men de klant benaderd als gelijke! En dat vindt ik al heel wat waard.

Zijn er nog mensen die met het opzeggen van hun Chello verbinding moeilijkheden gehad hebben?

Verwijderd

Kan je geen Tiscali nemen? Die hebben nu echt een goede aanbieding (6 Mbit voor 14,95 vast).

Ben je gelijk van KPN af (voorlopig tenminste).

• DJ

DJ

Ja, maar dan wil ik wel meteen de T12 aanbieding . . . 35 euro voor 12MBit down en 1MBit Up . . . is heel lekker, maar ja, het is Tiscali . . . daar heb ik weinig tot geen kaas van gegeten.

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 22:06
Voor iedereen die afgelopen keer @ HCC!dagen was.
Proud to be XS :D

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

* Tukk is xs fanboy
Loop ook rond met een xs4all shirt, maar ik hoor de laatste tijd vaker verhalen over
de helpdesk die hierboven ook wel worden genoemd. Jammer, maar waar..

Als pluspunt van xs4all mis ik hier de ethiek die xs4all gebruikt bij bijna alles. Van groene stroom gebruik tot het actief supporten van het vrije woord (bv B72)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

In de 3 jaar dat ik Planet standard heb, heb ik 0 minuten zonder internet gezeten (en de comp staat per dag 8 uur aan)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Planet hoor ik alleen maar gezeik over, XS4All alleen maar goede verhalen. Heb zelf ook al jaren XS4All, voor mij nooit meer iets anders. Geen gezanik over fair use, perfecte privacybescherming, goede service, erg klantvriendelijk en zeer betrouwbaar. :)

Maar ik ben nu inderdaad ook wel benieuwd naar je keuze. :)

[ Voor 11% gewijzigd door TimMer op 19-09-2006 16:38 ]

• HansMij
  • Laatst online: 08-02 15:40
Ik heb nu 3 jaar bij XS4All gezeten en de enige keer dat ik gemerkt heb dat er een server uit scheen te liggen was dat zulk groot nieuws dat tweakers, zdnet en webwereld daar melding van maakten. Als UPC er weer eens uit ligt, dan is er geen website die dat nog nieuwswaardig vind. Overigens ben ik net aan het overstappen, omdat het eigenlijk belachelijk duur is. Tiscali T6+telefonie is dan een stuk goedkoper.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Was dat niet die keer dat er ergens een switch/router op de ams-ix eruit lag?
Toen had zo'n beetje de hele randstad er last van.

Nog een voordeel van xs4all is dat ze imap aanbieden op userimap.xs4all.nl, dit is geloof ik nog wel in een beta stadium maar bij mij werkt het al maanden prima.
Zo kun je dus zowel de webmail als een mailprogramma gebruiken voor je email zonder dat je in je webmail alle mailtjes kwijtbent of dat er nog een hoop mailtjes staan die je al verwijderd hebt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• kamerplant
  • Niet online
HansMij schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:39:
Ik heb nu 3 jaar bij XS4All gezeten en de enige keer dat ik gemerkt heb dat er een server uit scheen te liggen was dat zulk groot nieuws dat tweakers, zdnet en webwereld daar melding van maakten. Als UPC er weer eens uit ligt, dan is er geen website die dat nog nieuwswaardig vind. Overigens ben ik net aan het overstappen, omdat het eigenlijk belachelijk duur is. Tiscali T6+telefonie is dan een stuk goedkoper.
Webwereld copy & paste sowieso alles letterlijk wat op de Xs4all website wordt gepost :X

userimap.xs4all.nl was zelfs alpha en werd afaik alleen maar in de nieuwsgroepen aangekondigd. Ik gebruik het al sinds het begin (ergens in 2005) en het heeft altijd als een tiet gewerkt. Deze week is de dienst Beta gemaakt (zie Expirimentieel) onder het adres imap.xs4all.nl :P

[ Voor 18% gewijzigd door kamerplant op 19-09-2006 17:01 ]

🌞🍃

• DJ

DJ

Ik blijf tegen de prijs aanhikken hoor bij XS4ALL . . . vervelend. Ik kan alleen maar kiezen uit Start, Lite. Basic of Ultra . . .

Basic is eigenlijk te traag voor mij (ik ga dan achteruit) en Ultra is gewoon f*cking duur :(

Dan is Tiscali een goed alternatief als ik dat zo zie. Voor 35 euro 12MBit/1MBit en VoIP (voor 10 euro meer, dus 45 euro totaal).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb afgelopen jaar voor zo'n keuze gestaan. Heb toen voor XS gekozen. Nu is mijn mening veranderd. De extra features die ik zelf minimaal gebruik (voor mijn Usenet behoeftes heb ik Giganews) hebben voor mij geen zodanige meerwaarde dat de hoge prijs rechtvaardigt.

VOIP is wel de laatste maanden sterk verbeterd, de kwalitieit is nu gewoon goed, en dat voor een beta dienst.

Eind van het jaar ga ik overstappen naar Tiscali, wat me zeker 500 euro per jaar zal besparen voor dezelfde snelheid (of meer)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Mijn ouders hebben planet en ik heb xs4all (beiden abonnement van 50/60 euro). Werkt eigenlijk allebei prima. Bij planet heb je nog iets van music stream waar je 1 cd per maand gratis mag downloaden. Bij xs4all goede nieuwsgroepen (retentie van ongeveer 15 dagen). Ik heb voor de nieuwsgroepen gekozen, mijn vader voor music stream.

Bij xs4all en planet krijg je allebei een virusscanner e.d. , ook wel praktisch omdat dat in wat kosten scheelt. Helpdesk bij planet vind ik wat minder voor ingewikkelde vragen, bij xs4all ben ik een keer goed uit de brand geholpen toen kpn mij geen nieuwe modem wilde geven.

Xs4all heeft daarnaast leuke speeltjes als een blog e.d. en als je dat leuk vind, dan moet je daarvoor gaan. Ook bevallen de grotere emailboxen (ten opzichte van planet) mij goed.

Bij xs4all mag je (net als bij @home) goed downloaden, ik haal rond de 400 gig of meer per maand binnen al een jaar lang en heb nooit wat gehoord van ze. Top dus. Bij planet weet ik niet hoe ze hierop zouden reageren, maar dat vinden ze waarschijnlijk ook wel prima.
_DH schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:51:
Ik kan alleen voor XS4all spreken, want ik heb nooit geen andere provider gehad (behalve UPC |:( ) en alleen maar lof voor hun. Nooit gezeik, áls het dsl signaal er al uit ligt, is dat op teletext te lezen
Op welke zender en op welke pagina? Ik wist dit niet.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 22:00 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:57:
[...]

Op welke zender en op welke pagina? Ik wist dit niet.
Ben je echt geinterreseerd in het antwoord? Eerste hit bij google...

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 16:26

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Planet knijpt af, blokkeert poort 25 omdat zij dat veiliger voor je vinden en geeft een ronduit klote service...

Meer overredingskracht heb ik niet nodig. Zeker niet als 7 jarige tevreden XS4ALL klant!
Ik heb tijdens mijn systeembeheerders dagen genoeg planet rommel op moeten ruimen of planet verbindingen aan moeten sluiten (ook niet mijn keuze!) en elke keer was er wel wat. Al is het alleen maar die debiele gebruikersnamen van hun! Het ging NOOIT ineens goed, altijd wel wat bij Planet. In tegenstelling tot XS4ALL!

Helpdesk bellen, nu bellen en over 'n uurtje aan de beurt en dan nog te horen krijgen dat het aan jou zelf ligt terwijl in de meeste gevallen toch geen line sync was of de username / pw niet klopte die je per brief gekregen had. Of een USB modem krijgen terwijl een ethernetmodem echt besteld was...

En waarom poort 25 blokkeren zodat je geen mailserver kan draaien. Omdat zij dat beter vinden? Ik betaal voor internet en niet voor gecensureerd internet zoals je bij Planet krijgt!

Neeej noooit meer Planet!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

zwahiel schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:01:
En waarom poort 25 blokkeren zodat je geen mailserver kan draaien. Omdat zij dat beter vinden? Ik betaal voor internet en niet voor gecensureerd internet zoals je bij Planet krijgt!
Je meent serieus dat je niet weet waarom een hoop providers poort 25 blokkeren? :D

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik pleit ook voor xs4all, vooral voor al hun goede services, uitstekende helpdesk en hun nieuwsgroepen server. Deze kan zich namelijk meten met bijvoorbeeld eweka qua retentie en beschikbaarheid van films, software en games. xs4all is iets prijziger dan planet, maar xs4all maakt dit ruimschoots goed door de hier boven genoemde diensten en services!

[ Voor 3% gewijzigd door Vuurvoske op 20-09-2006 19:13 ]

Beroeps brabander

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

zwahiel schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:01:

Een geblokkeerde poort 25 is niet hetzelfde als censuur, zeker niet als ze je ook gewoon een omweg ervoor aanbieden zodat je alsnog gewoon een eigen mail server kunt draaien. Ze beschermen jou ook niet alleen met deze maatregel maar ook zichzelf. Enig idee wat een gezeik een spammer in je netwerk je oplevert? Laat staan duizenden spammers als er weer een of ander virus los is? Nou dan.

Ik heb hier ook Planet en afgezien van wat geavanceerde diensten die xs4all aanbiedt (maar die ik op een uitzondering na ook wel zelf kan regelen) is 't w.m.b. perfect. Ik kan me de laatste keer dat 't down was niet heugen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1