Anoniem: 187628

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik graag ook andere dingen met mn leventje wil doen dan carriere maken, wil ik graag 4 dagen in de week gaan werken.

Alleen krijg ik sterk het idee dat bedrijven in de ICT dit niet zo toejuichen. Na 2 goede testen en 3 erg positieve gesprekken ben ik bijvoorbeeld alsnog daarom (en alléén daarom) afgewezen bij een groot concern.

Graag zou ik van jullie tips en ervaringen horen. Is het echt onmogelijk om als Young Professional aan de slag te gaan als parttimer?

Ohja, ik heb net mijn hbo diploma gehaald, dus het is niet zo dat ik niet de papieren heb..

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:28

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ohja, ik heb net mijn hbo diploma gehaald, dus het is niet zo dat ik niet de papieren heb..
Dat is denk ik wel het probleem. Als starter verwachten bedrijven veel van je, omdat zij ook veel in jou gaan investeren.

Pas na een paar jaar kan je eens gaan beginnen over parttime werken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Er zijn volgens mij best bedrijven die je 4 dagen willen laten werken, maar dan zal je bijvoorbeeld 4*9 (=36) uur moeten gaan werken. Maar wat Boss zegt is natuurlijk ook waar. Bedrijven moeten (en willen) in je investeren en daarom zien ze graag dat je er veel bent

Anoniem: 187628

Topicstarter
Na hoeveel tijd fulltime werken zou je zoiets aan kunnen kaarten?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 187628 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:38:
Na hoeveel tijd fulltime werken zou je zoiets aan kunnen kaarten?
Dat hangt van het bedrijf af.

Er zijn ook bedrijven waar het nooit kan.. na 3 jaar fulltime werken zijn ze er bij het bedrijf waar ik werk ook niet van gediend (en dan heb ik het over 36 uur gaan werken ipv 40).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_ven24
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb aan mijn full time stage van 5 maanden een parttime baan overgehouden van 16 uur per week en ik ben nog bezig met m'n HBO diploma, dus het is best mogelijk, als je jezelf onmisbaar of in ieder geval zeer waardevol weet te maken voor een bedrijf.

SH|T Happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02
Anoniem: 187628 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:53:
Hallo,

Omdat ik graag ook andere dingen met mn leventje wil doen dan carriere maken, wil ik graag 4 dagen in de week gaan werken.

Alleen krijg ik sterk het idee dat bedrijven in de ICT dit niet zo toejuichen. Na 2 goede testen en 3 erg positieve gesprekken ben ik bijvoorbeeld alsnog daarom (en alléén daarom) afgewezen bij een groot concern.
Je zoekt op de verkeerde plek. Juist bedrijven die jouw kosten met een uurloon terug moeten verdienen zullen niet willen weten van parttime werk. Maar wanneer je geen problemen hebt met het feit dat je bij een 3 of 4 daagse werkweek wel fulltime bereikbaar zult moeten zijn, zou je als IT-er bij een kleine organisatie kunnen gaan werken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Een andere optie is gaan werken bij (semi-)overheid, daar wordt vaak wat makkelijker gedaan over werkuren en bij de meeste organisaties in die sector heb je automatisch al een 36-urige werkweek te pakken... en ook bij de (semi-)overheid zijn genoeg banen te vinden voor mensen met een ICT opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28
Heb je het bij detacheerders geprobeerd? De verhalen daarvan geven weinig hoop. Bij reguliere werkgevers (incl. IT/development) zal het minder een probleem zijn. Klein of groot zal waarschijnlijk niet eens zoveel uitmaken.

Een strategie kan zijn om niet direct parttime te gaan werken. Bij veel bedrijven is het op zich wel mogelijk, maar als ze kunnen kiezen tussen gelijkwaardige starters dan is de keuze redelijk makkelijk te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 25-09-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tja ik doe gewoon ivm mijn opleiding 4x8 + 1x4 en dat is nooit geen probleem, werkzaam bij detacheerder. Ik leg de nadruk dan ook op mijn studie. Waarom wil je trouwens partime gaan werken ?

[ Voor 7% gewijzigd door Herby op 25-09-2006 10:27 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1