Toon posts:

Aansluiten bedraad netwerk aan wireless (linksys WRT54G)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel een perfect werkend netwerk op basis van een linksys WRT54G. Aan dit apparaat zijn enkele PC's en randapparaten via netwerkkabels aangesloten en een wireless toestel. Verder is er een ADSL modem verbonden die gans het netwerk van internet voorziet.

Door het veranderen van ADSL naar KABEL ben ik verplicht een andere modem aan te schaffen. Deze kabelmodem wordt geplaatst door een installateur en zal zicht jammer genoeg op enige afstand van de router bevinden. Omdat ik in een oud huis woon is doortrekken van de kabel uitgesloten.

Hoe kan ik draadloos het netwerk van internet voorzien als ik aan de bedrade configuratie geen veranderingen wil aanbrengen. Kan de router op zijn plaats blijven of moet ik hem bij de modem plaatsen? Welke extra hardware dien ik aan te schaffen.

P.S. ik kan eventueel tegen een prijsje van een vriend een draadloos toegangspunt linksys WAP54G aankopen. Zou dit mijn probleem kunnen oplossen?

Hartelijk bedankt voor enige reactie.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heel simpel.

Kabelmodem--WRT54G--pc's

En om de oplevering van het kabelmodem te testen zou je een pc in de buurt van waar je kabel op je wrt54g aangesloten is neer kunnen zetten, en als de monteur weg is de wrt54g weer aansluiten.

In wezen veranderd er niets aan je lan. Alleen de techniek hoe je aan het internet hangt veranderd, maar daarvoor krijg je een kabelmodem (ipv wat je had).

Edit : router kan op zijn plaats blijven. een extra AP kan leuk zijn om je draadloze bereik te vergroten.

[ Voor 12% gewijzigd door aZuL2001 op 31-08-2006 08:50 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply, maar deze opstelling is identiek aan degene die ik nu gebruik.
Doordat de modem fysiek van plaats veranderd zijn volgens mij 2 opstellingen mogelijk:

- modem --- WRT54G router (((-))) ??? --- PC's
- modem --- ??? (((-))) WRT54G router --- PC's

--- netwerkkabel
(((-))) draadloze verbinding
??? welke hardware