Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Je GSM via bluetooth/USB als VOIP wireless phone gebruiken.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik vroeg mij af of er al software uit is waarmee je je GSM als (Wireless) voip telefoon kan gebruiken. Dus via je GSM bluetooth wireless, via je pc met voip, bellen. Of desnoods met USB.

Nu heb ik zelf gezocht en heb ik gevonden dat je al via bluetooth een sound connectie kan maken met je PC, en dus kan praten door je GSM. Dan zou je alleen draadloos kunnen praten wat al een mooi begin is, maar nog niet bellen of opnemen met je GSM als er een VOIP gesprek binnenkomt.

Is er ondertussen hier ook al geschikte software voor? Of is er misschien iemand die een beetje handig is zoiets eventueel kan maken?

Mocht dit lukken, en je hebt interesse in VOIP, dan hoef je niet meer zon USB of wireless voip telefoon te kopen. Scheelt weer wat geld.

Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm met mijn Telefoon (Samsung E770) lukt ook alleen de voiceoverdracht zelfs nog niet, aangezien de bluetooth service Headset niet ondersteund wordt... Services als dataoverdracht en modem worden wel ondersteund.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 19:13 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik had een jaar geleden gespeeld met software (weet niet meer hoe het heet, sorry) waarmee je je telefoon als bluetooth microfoon en luidspreker kan instellen. Je moest dat als soort driver installeren op je pc. Het werkte toen bij mij ook niet goed en ik heb er later nooit meer naar gekeken. Heb nu ook een hele simpele telefoon zonder bluetooth (iets met veel water bij mijn vorige telefoon ;) )

Als je een smartphone hebt waarop je zelf software kan installeren kan je ook kijken of je er niet zelf een sipclient op kan installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 31-08-2006 19:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.