Zalman CNPS7000B-Cu Koelt Slecht

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Had vandaag een Zalman CNPS7000B-Cu koeler gekocht om mijn cpu temp wat naar beneden te halen. Na 2 positieve product survey's http://tweakers.net/productsurvey/91466, verwachte ik goede prestaties.

Echter na het plaatsen valt het me een beetje tegen. Met mijn originele p4 koeler haalde ik 58 graden stressed, nu met de zalman is dat 54 graden. Beide heren in de product survey claimen 10 graden verschil.

Ik weet zeker dat ik alles goed heb geinstalleer, ook goed de pasta verwijderd en opnieuw aangebracht (zelfs 3 keer opnieuw gedaan maar nog steeds 54 graden). Ook staat hij op volle toeren (fanmate) en ook rechtsreeks op mombo geprobeerd zonder de fanmate er tussen. Maar het mag allemaal niet baten.

Iemand nog tips? Of zijn deze waarde normaal Voor een P4 3,2 Prescott op een p4p800e-deluxe plank.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nu is een Prescott sowieso al geneigd erg warm te worden, maar heb je ook al eens gekeken naar je behuizing? Is er voldoende airflow aanwezig?

Tesla Model Y RWD (2024)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:50

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

54 graden is een vrij normale temperatuur voor een P4 3.2 Prescott.

Denk niet dat je makkelijk veel lager komt.

Mijn P4 3.0 Ghz Northwood (welke koeler is) komt met de Zalman 9500 niet onder de 47 graden, en dat is in een goed geventileerde kast.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
hey een THW'er :)

Ten eerste, zij hebben geen Prescott's en jij wel en zoals gezegd worden die warmer.
Ten tweede, als bij Persoon X iets lukthoeft het neit zo te zijn dat dat bij iedereen kan. Je vergelijkt bijna appels met peren, de enige constante in de vergelijking is die zalman maar de rest is niet te vergelijken.

Gabriël AM5

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat Sapphire zegt :)

Daarnaast, een temp sensor hoeft niet te kloppen!

Instagram / YouTube

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zeker waar !

Daarnaast kan het ook zo zijn dat je airflow niet optimaal is, scheelt ook behoorlijk.
En 54 graden stressed vind ik niet eens giga hoog, zeker als je iets hebt wat sowieso al warmer wordt.

Je zou kunnen kijken hoe warm alles wordt als je de zalman bijna uit hebt staan.

One World Concepts

Pagina: 1