Toon posts:

[MSSQL/ODBC] Gegevens exporteren uit MSSQL via ODBC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een ideale oplossing om uit ms sql (server) via ODBC gegevens te exporteren naar een bepaald formaat (txt(tab), xml, etc...). Ik weet dat er SQL EXPRESS bestaat maar dat is voor mij geen oplossing. Het zal via ODBC moeten.

Via Acces kan ik makkelijk gegevens uit ms sql importeren.

Bestand --> Externe gegevens ophalen --> tabellen koppelen
Keuze --> ODBC Database() --> computergegevensbron

Dus de driver voor ODBC sql server is ok!

Maar ik wil het volgende bereiken.
Ik zou graag een script/batch schrijven waarin OBDC verbinding wordt gemaakt met ms sql server en met queries de gegevens ophaald en in de output wegschrijft.

Nu heb ik genoeg kennis van deze queries.
Dus ook dat is het probleem niet.

Wat raden jullie mij aan, het mag geen kosten met zich meebrengen.
Met Python heb ik het al geprobeerd, maar dat werkt niet na behoren.
Er zijn hier en daar wel wat Tutorials te vinden maar het is het net allemaal niet :(.
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen............

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat heb je zelf al geprobeerd? Waar ben je gestrand met coden? Waar kom je niet uit dan?

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    Dim oConn, myRS

Set oConn = CreateObject("ADODB.Connection")
    oConn.ConnectionString = "Driver={SQL Server};Server=myserver;Database=mydatabase;Trusted_Connection=yes;"
    oConn.Open

Set myRS = oConn.Execute("Select * from mytable")
    myRS.Save "C:\test.xml", 1 '1 = adPersistXML

oConn.Close

Saven als bla.vbs, dubbelklikken et voila. Bovenstaand stukje code saved je recordset als een ADO .xml bestand. Waarschijnlijk niet helemaal wat je wil, maar als je het er mee kunt doen...

Check connectionstrings.com voor connectiestrings. Persoonlijk zou ik dan gaan voor de OLEDB variant, ik vraag me dan ook af waarom je op ODBC staat (meer).
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:24:
Er zijn hier en daar wel wat Tutorials te vinden maar het is het net allemaal niet :(.
Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen............
En wat was er dan mis met die tutorials? Wat ontbrak er aan? Wat werkte niet? Waar kwam je niet uit?

Je bent er al meer dan eens op gewezen dat je zelf wat inzet dient te tonen hier, probeer eens wat met dat commentaar te doen. Ik verwacht vanaf nu meer inzet in dit topic, anders gaat het alsnog op slot.

Tevens title-fix gedaan: "ODBC ms sql server" >> "[MSSQL/ODBC] Gegevens exporteren uit MSSQL via ODBC".

[ Voor 93% gewijzigd door RobIII op 31-08-2006 00:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij