Toon posts:

Rechtstreeks (PC) Audio Rippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Greetings!

(Als dit niet het juiste forum is voor deze vraag mijn excuses, hij leek mij het meest geschikt)

Ik ben de laatste tijd voor de lol OST's van alles en nog wat aan het verzamelen. Games waarvan er geen OST is uitgebracht rip ik het uit. Tot nu toe alles prima, maar er zijn een paar uitzondering. Games waarvan de tracks gewoon niet uit de archives zijn te rippen. De simpelste oplossing is gewoon het geluid opnemen vanaf mijn computer zelf, want een microfoon bij je speakers slacht de kwaliteit gewoon af. Er zijn programma's die beweren direct te kunnen opnemen (zonder speakers), maar als het al werkt is de kwaliteit bagger. Deze programma's schijnen niet voor alle geluidskaarten/speakers te kunnen werken, maar enige tests wijzen uit dat het mogelijk is met mijn hardware. Daar licht het niet aan. Andere oplossing is een virtual audio drive opzetten en die in te stellen als de bestemming van al mijn audio output. De weinige informatie die ik hierover kon vinden was kennelijk niet te begrijpen zonder C++ kennis.

Eigenlijk de grote vraag, weet iemand een "tried and true" app'je om dit mee te doen? Of heeft iemand kennis en (tijd) om te helpen een (kant en klare?) virtual audio drive op te zetten?

Als je er nog bent, bedankt voor het lezen :P

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
2e geluidskaart in je pc waarmee je afspeelt en die 'doorlussen' naar de ander waarmee je opneemt?

Dat werkt in ieder geval wel om realplayer streams e.d. te capturen (maar misschien dat een game daarvoor net teveel resources vreet).

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ik denk dat je met een progje als total recorder (http://www.highcriteria.com/) precies hebt wat je zoekt.

Verwijderd

Try polderbits. Gebruik ik ook voor kennisen die op de radio verschijnen, en het werkt perfect!