Toon posts:

AMD goede keus

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn besluit stond eigenlijk al helemaal vast mijn laptop zou een asus a6t worden, maar nu ik zo nog eens wat verder kijk en dus niet alleen naar de snelheid. Begin ik toch een beetje te twijfelen aan die amd processor.

In mijn desktop pc heb ik ook een amd zitten en ik weet dat dat totaal geen problemen oplevert, tenminste bij normaal gebruik. Maar ik kan me voorstellen dat ik bij mijn studie werktuigbouwkunde aan de TU delft programma's moet gebruiken die misschien totaal niet flexibel zijn. Is dat ook het geval of maak ik me nu druk om niets?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat is nu eigenlijk het probleem? Denk je dat bepaalde software niet op Intel of AMD draait, of dat er enorme performanceverschillen zijn?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
misschien een beetje onduidelijk, maar ik bedoel of er programma's zijn die alleen op intel draaien of dat ik veel problemen met een amd processor ga krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 23:10 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
AMD en Intel hun x86 processoren (al degenen die je in de PCboer op de hoek kan kopen) werken gewoon. De ene wat trager/sneller dan de andere, de ene is wat responsiever (X2, dualcore) dan de andere, maar ze draaien allemaal alle programma's, je zal er geen problemen mee krijgen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:18
conclusie: je maakt je druk om niets

PSN: djmurcielago

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Programma's geschreven voor x86 processoren draaien op processoren die overweg kunnen met x86 instructies :) Alle AMD, Intel en VIA processoren kunnen dus alle programma's draaien.

Pak dus gewoon de processor met de beste prijs/kwaliteit/prestatie verhouding. In sommige gevallen is het ook interessant om te kijken naar bepaalde features.

Dit topic gaat in ieder geval dicht. Processorvragen hadden overigens in Processors, Mobo's & Geheugen gemoeten ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.