P5ND2-SLI dlx boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 21:35
Mijn computer wil niet meer opstarten.
Specs: asus p5nd2-sli deluxe moederbord, een diamondmax 250gb sata harddisk, 2x512 mb corsair geheugen, asus en6600gt gpu en een voeding van nexus (de 500 watt variant op het thema), plus nog een nec dvd brander en een floppydrive.

Na driekwart jaar naar volle tevredenheid te hebben geramd op het toetsenbordje, kwam ik vandaag terug van even een uurtje weg geweest te zijn, zie ik een blauw scherm. Nu heb ik windows xp als besturingssysteem, dus de schrik was niet erg groot. Iets groter werd deze schrik echter toen ik na het uitzetten van het systeem deze weer wilde inschakelen. Ik kreeg geen beeld, en hoorde een lange piep van het systeemspeakertje.
Na nog een paar keer proberen besloot ik om de kast los te maken, en te kijken of ik daar kon constateren welke component de boosdoender was. Ik heb toen alle overbodige zaken los getrokken, en alleen de videokaart erin gelaten. Ik kreeg toen het scherm te zien bij het opstarten met het asus logo, maar toen starrte hij uiteraard niet verder door aangezien er geen boot device aanwezig was. Videokaart en moederbord zijn dus nog intact, zover ik kon zien. Ik de dvd speler aangesloten, kreeg ik deze te zien in de lijst met boot devices.
Toen de harddisk weer proberen aan te sluiten, startte hij wel op! Ik blij, windows logo met dat balkje eronder... ik dacht hij leeft weer. Maar neen, na een tiental seconden dit logo gezien te hebben, kreeg ik weer een zwart beeld en een lange piep van het speakertje. Opnieuw opstarten mocht niet baten. Weer harddisk eruit gehaald, opnieuw aanzetten, kreeg ik wéér een lange piep te horen! Heb verschillende combo's geprobeerd, maar geen doorstart meer met de harddisk erin, zo nu en dan wel een opstartlogo van het moederbord.

Weet er wellicht iemand wat het probleem kan zijn, of wat ik fout doe?

ps. ik heb in het boekje gekeken van het moederbord of er een omschrijving van de verschillende soorten piepjes aanwezig was, maar aangezien het bordje voorzien is van POST reporter, staat dit er niet in helaas.