Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe audiobron (MP3-speler) op autoradio Avensis

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
Situatie:

Mijn vader is van plan een MP3-speler (Iaudio X5L) aan te schaffen. Het zou erg fijn als deze aangesloten zou kunnen worden op onze autoradio. In dit geval betreft dat een geintegreerde autoradio uit een Avensis Executive 2006.
Mijn vraag is nu of dit mogelijk is? Is hier voor (achterop) een aansluiting en hoe haal ik de radio "eruit"?

Verwijderd

Heeft ie een CD-frontloader of Cassette-deck? Zo ja dan kun je met setjes je speler via dat laten spelen.

Verder kun je ook een zwakke FM zender kopen. Die dingen zijn niet legaal in nederland maar het is zeg maar een zender met een bereik van een paar meter en je stemt daar je autoradio op af en dan heb je dus je eigen miniradiozender.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meestal is dit wel mogelijk via een wisselaar aansluiting.
Als het goed is (ligt overigens helemaal aan je model radio) heb je een 13 polige aansluiting achterop de radio zitten. Kan je 2 dingen doen:

1. de pin out googlen en er een kabeltje aanzetten.
2. een OEM aux input dingetje kopen (ik weet dat bortisi.it ze maakt; maar op ebay vind je ze ook wel)

Laatste optie:
fm transmittertje.

Wise enough to play the fool

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk eens op icepod.nl... Weet niet wat voor mp3speler je hebt, maar die gasten van dension hebben vaak ook nog weleens wat aux-inputs...

@hlpdsk; de auto heeft (indien oude type) cassette en cd of (indien nieuwe type) cdspeler... Cassettes met input, ken ik, en ook de belabberde geluidskwaliteit, maar via cdfrontloader??? :?

edit: kijk eens:

http://www.carhifidirekt....pName/toyota-auxinterface

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 30-08-2006 23:56 ]

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48

Tacoos

i am i

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:20:
Verder kun je ook een zwakke FM zender kopen. Die dingen zijn niet legaal in nederland maar het is zeg maar een zender met een bereik van een paar meter en je stemt daar je autoradio op af en dan heb je dus je eigen miniradiozender.
D'r zijn ook zenders die je tussen de antennekabel met knutselen. Deze zijn dacht ik niet illegaal.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
De oplossing met zo'n bandje ken ik, maar ik ben absoluut niet tevreden over de geluidskwaliteit. Hoe zit het met de geluidskwaliteit van zo'n fm-zender?
Ik vind 100 euro voor die Interface een hoop geld...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TB schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:48:
De oplossing met zo'n bandje ken ik, maar ik ben absoluut niet tevreden over de geluidskwaliteit. Hoe zit het met de geluidskwaliteit van zo'n fm-zender?
Ik vind 100 euro voor die Interface een hoop geld...
Tsjah, goede spullen kosten nou eenmaal geld...

Ook die fm transmitters zijn niet echt goedkoop...
Pagina: 1