Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Een outer join dus 
Iets met niet voorkauwen maar de goeie richting wijzen enzo
Iets met niet voorkauwen maar de goeie richting wijzen enzo
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Goed. Redelijk basic stuff dus.
Had simpel gegoogled kunnen worden, of door de geijkte plaatsen eens na te lopen zoals http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp of je SQL handleiding.
Voortaan even verder kijken dan je neus lang is
Had simpel gegoogled kunnen worden, of door de geijkte plaatsen eens na te lopen zoals http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp of je SQL handleiding.
Voortaan even verder kijken dan je neus lang is
[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 30-08-2006 22:56 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Er zijn nog wel wat alternatieven:
Deze werkt waarsch vooral alleen met je exacte voorbeeld.
SELECT * FROM tabel1 EXCEPT SELECT * FROM tabel2
Deze kan efficient uitgevoerd worden, maar dat zal afhangen van je database:
SELECT * FROM tabel1 t1 WHERE t1.id NOT IN (SELECT id FROM tabel2 t2)
Ik gok dat deze nog wel eens de performancekroon gaat krijgen, als je databases subqueries efficient ondersteund. Uiteraard afhankelijk van je tabellen, indexen en database, etc.
SELECT * FROM tabel1 t1 WHERE NOT EXISTS (SELECT * FROM tabel2 t2 WHERE t2.id = t1.id)
Bij MySQL zal de variant van Shadowman zo'n beetje de enige goede keus blijken te zijn denk ik.
Deze werkt waarsch vooral alleen met je exacte voorbeeld.
SELECT * FROM tabel1 EXCEPT SELECT * FROM tabel2
Deze kan efficient uitgevoerd worden, maar dat zal afhangen van je database:
SELECT * FROM tabel1 t1 WHERE t1.id NOT IN (SELECT id FROM tabel2 t2)
Ik gok dat deze nog wel eens de performancekroon gaat krijgen, als je databases subqueries efficient ondersteund. Uiteraard afhankelijk van je tabellen, indexen en database, etc.
SELECT * FROM tabel1 t1 WHERE NOT EXISTS (SELECT * FROM tabel2 t2 WHERE t2.id = t1.id)
Bij MySQL zal de variant van Shadowman zo'n beetje de enige goede keus blijken te zijn denk ik.
Dit topic is gesloten.
![]()