Maxtor en Vista install.

Pagina: 1
Acties:

• Terrier529
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-02 16:27
Afgelopen weekend mijn twee western digital schijven vervangen, door twee maxtor schijven.
Alleen krijg ik vista met geen mogelijkheid meer geinsttalleerd.
Op de eerste partitie staat XP lekker te draaien, en vervolgens wil ik vista op de derde partite installeren ( tot voor kort geen enkel probleem ).
Het installeren begint goed ( hij doet alleen wel erg lang over het uitpakken ) maar na de eerste opstart blijft hij hangen, het opstart balkje zwalkt eindeloos heen en weer.
Na een harde reset maar weer naar xp toe en de bootloader wijzigen naar xp.
Ligt dit aan de maxtor schijven, of aan de raid controller

Specs

Moederbord gigabyte GA-965P-DS4 Bios F4b
CPU Intel CORE 2 DUO 6400
Geheugen 2 x 1 GB A-Data 800 mHz
HDU 2 x Maxtor 6V320F0 met firmware VA111900
draaien op de ICH8R controller met raid 0
Grafisch XFX 7600 GT

Graag info want met mijn vorige CPU ( athlon 64 4000+ msi k8n diamond plus ) werkte het spulletje
vlekkeloos

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Speel eens wat met de drivers voor de controller, probeer de schijf als standalone, probeer andere controllers, etc en kijk waarmee je vooruit komt, zodat je het e.e.a. kunt uitsluiten :)

• Terrier529
Diverse versie's van de intel raid software geprobeerd maar geen soelaas.
Ik heb het ook al geprobeerd met de 64 b versie van vista, dit resulteerde in het niet meer kennen van een van de schijven, en een nieuw install van XP.
Ook zijn de schijven al van poorten verandert.
Staan nu op 0 en 1.
Het heeft ook gewerkt met de western digital schijven WD 1600Js, met dezelfde configuratie.

Vreemd is het dus wel

PS weet iemand hoe de jmicron sata controller presteerd op dit moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door Terrier529 op 30-08-2006 22:32 ]

• Terrier529
Ben er inmiddels uit.

De maxtor schijven kunnen op de een of andere manier niet overweg met de ich8r controller.

als ik 1 maxtor schijf gebruik onde AHCI dan werkt het wel.
Ben maar weer terug gegaan naar de western digital schijven onder raid 0 en het werkt prima
Vista pre rc1 draait prima. :)
Ook de jmicron controller is een slechte keus, aangezien de ervaring op de diverse forums niet evht goed zijn.