Toon posts:

Sparkle G-Force FX5200 128mb DDR niet compatibel met win 2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum-leden,
ik beschik over een oude pc met pentium 3; 800mhz en zo'n 400mb ram. Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe videokaart; een Sparkle G-Force FX5200 128mb DDR . Tot voor kort werkte ik met win98SE en werkte deze prima. Ondertussen heb ik mijn pc geupdate naar win 2k sp 3 , maar nu werkt mijn videokaart niet meer, zelfs niet met de laatste drivers. Ik heb perfect beeld en kan perfect alle websites bekijken, maar als ik een filmpje wil afspelen in windows media player blokkeert de pc na enkele seconden of op het einde van het filmpje en dien ik de pc te herstarten met de reboot-toets. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, ik ben maar een analfabeet op pc-vlak.

Mvg Tim

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat lijkt me totaal niet te liggen aan jouw grafische kaart, is je media player geupdated?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Dit klinkt niet als een probleem met je videokaart...
Is het met alle "filmpjes", of alleen met een bepaalde codec?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een tijd terug is er een nare Windows Media Player (WMP) voor Win2K NL update verschenen die spontaan je PC laat rebooten als je WMP gebruikt. Misschien heb je (of je OS) deze ge-installeerd? Hem weghalen was dacht ik voldoende om het probleem te verhelpen.

Misschien dat jij hier ook last van hebt. Ik kan helaas niet zeggen meer welke patch het is.

Verwijderd

Probeer eens een ander mediaspeler. Zoiets als videolan, bsplayer of zoomplayer.

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde probleem met andere mediaspelers.
Zowel voor als na het installeren van een codec stelde zich het probleem ook.
Zou het aan de windowsversie kunnen liggen? Het is geen originele cd...

Verwijderd

hmm dit heb ik ook, maar ach, in mijn probleem is het niet zo'n probleem.. pc gaat morgen de deur uit, met cleane windows install...

maar als iemand een oplossing weet, graag!

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat het soms lukt om een eerste filmpje af te spelen, een 2de filmpje ook perfect af te spelen en dat dan bij het derde alles blokkeert. En soms, blokkeert alles van de eerste keer. Iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen?

Greetz Tim
Pagina: 1