Toon posts:

Kerio Mailserver -> hoe email importeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik losse email's importeren in Kerio?
Versie is 6.2.1
Ik heb hier een aantal mailtjes met de .eml extensie.
Aangezien Kerio dit zelf ook gebruikt dacht ik, gewoon kopieeren naar de INBOX\#msgs folder.
Nee dus.. Dat ziet ie niet.
Wie heeft dit al eens gedaan, of weet hoe dit moet?
De help en de support site hebben ook geen info.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Kan je niet vanuit een mail client die eml ondersteunt een IMAP verbinding maken en ze dan uploaden?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad geprobeert.
De outlook connector geïnstalleerd, en zo de mail eerst in outlook expres gezet (die ondersteund .eml wel) en toen een import gedaan.
Alle mail stond er toen in, maar in de webmail bijv. bleven ze weg.
Dus de mail staat dan in outlook, en niet op de server.
Ik ben niet zo thuis in IMAP, maar ik denk dat dat eenrichtingsverkeer is? (POP3 wel in ieder geval)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:14:
Dat heb ik inderdaad geprobeert.
De outlook connector geïnstalleerd, en zo de mail eerst in outlook expres gezet (die ondersteund .eml wel) en toen een import gedaan.
Alle mail stond er toen in, maar in de webmail bijv. bleven ze weg.
Dus de mail staat dan in outlook, en niet op de server.
Ik ben niet zo thuis in IMAP, maar ik denk dat dat eenrichtingsverkeer is? (POP3 wel in ieder geval)
Neen,IMAP is net twee richtingsverkeer. De files staan op de server zelf, maar ze kunne worden bekeken op de client (net wat jij wil dus).

Ik denk dat jij de fout maakt, dat Outlook de bestanden opnieuw afhaalt van de server. Je hebt dus 2 opties:
1) POP3: Geavanceerde instellinge, en dan het laatste tabblad: Leave Mail on Server for XXX days aanvinken
2) Een IMAP account aanmaken (Kerio ondersteund beiden voor eenzelfde gebruiker)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Met IMAP kan je ook uploaden. Daarom moet je hiervoor dus IMAP gebruiken, niet POP3 :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Ik heb Outlook 2003 draaien, met de KOC (kerio outlook connector). Die aan laten melden bij de kerio server. Dus niet IMAP, maar kiezen voor Other, daarna zie je KOC staan. Als locatie voor de aflevering kerio ingesteld (in je opties), outlook afgesloten en weer opgestart, waarna ik de personal folders heb verwijderd. Daarna importeren. Of uit je personal folders omslepen naar kerio, en daarna pas de personal folders verwijderen.
Werkte per-fect! I love this system :)

Wat ik wel irritant vind, Outlook cached toch stiekem. Hierdoor wordt de boel ipv sneller, net trager na verloop van tijd. Zeer irritant. Als iemand weet hoe ik Outlook zover krijg om te stoppen met cachen (die .ost files)........

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 30-08-2006 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat inderdaad lukken..
Nog wat kleine probleempjes bij het importeren, maar het ziet er goed uit!
Thnx!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Mailservers zijn iets voor Windows Servers en Software, ik verplaats je topic dan ook even. :)

Signature

Pagina: 1