6800 gtx in sli niet genoeg stroom van tagan 580 w

Pagina: 1
Acties:

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 20:05
ik krijg na opstarten gelijk de melding dat de kaarten niet in sli willen omdat ze niet genoeg stroom krijgen, volgens mij is deze voeding toch zwaar genoeg?

systeemspecs

2x 6800gtx
amd fx 55
wd. 150gb raptor
2 gb geheugen
floppy, dvd drive
de graka en processor worden watergekoeld

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 01:16
Ik weet dat Asus moederborden in SLI modus jou verplichten op de Easy Plug te gebruiken. 580watt zou zeker genoeg moeten zijn, maar je moet bovenstaande eens controleren en de handleiding van je moederbord.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

tsunami69, ik mis compleet je eigen inzet hier. Wat heb je zelf al geprobeerd? Welke hardware heb je precies? Want het belangrijke onderdeel hier, het moederbord, mis ik in je lijstje.
Zoals AvanCade al aangeeft is het bij Asus A8N-SLI en varianten borden zo dat je een molex in het bord moet prikken zodra je het bord op Dual Video Card modus zet.
Een Tagan 580W zou dit best moeten trekken dus ik denk dat het probleem bij een vergeten stekker oid ligt.
Dus graag wat meer info en eigen inzet. Ik ben wel benieuwd waar het probleem nou ligt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 20:05
Excuses voor de late reactie, ik had alles losgetrokken om met minimale opstelling op te starten.

De molex zit in het moederbord :) dus dat was het probleem niet.
Ik heb verder de spanning getest van de de 2 stekkers die op de videokaarten gaan en die is ook goed.

Nadat ik alles weer had aangesloten kon ik wel in SLI en kreeg ik geen melding. (de stekkers had ik al meerdere keren losgehad, dus dat zal het ook niet zijn)

Inmiddels een aantal keren opgestart en hij blijft in SLI dus het lijkt erop dat het probleem is opgelost.